Skip to main content
Vraag

Mailchimp vraagt om "Add records to your DNS settings"

• June 1, 2026
  • 4 reacties
  • 70 keer bekeken

Ik gebruik voor de verhuur van een vakantiehuis een xs4all mail adres. Heb voor de website wel een eigen domein.

De Engelstalige uitleg van mailchimp is abracadabra voor mij. 

De mail wordt verzonden vanuit mailchimp via het xs4all mailadres. Dus ik neem aan dat ik iets bij xs4all moet invullen? Maar waar en wat?

Mailchimp geeft het volgende aan:

alvast dank!

4 reacties

Pruygje
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • June 2, 2026

Hoi ​@Maarten1961 

de instellingen die jij nu aangepast wil hebben, hebben te maken met verificatie van verzonden e-mail.
Ik werk niet voor KPN/xs4all, maar ik denk niet dat ze dit gaan doen.

Stel je voor dat ze voor elke klant die zijn e-mail adres ergens koppelt hun DNS aan moeten gaan passen. Dan wordt het wel een beetje rommelig ;-)

Veel beter (en staat ook profesioneler) is om een mailboxje te nemen bij de hoster/registar waar je jouw domain/website hebt lopen.

Je hebt dan zelf beheer over je DNS records en kan deze records dus ook zelf aanmaken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 2, 2026

Beste Pruygje,

Dank voor de reactie, ook al kan ik er weinig mee.

Gr. Maarten

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 2, 2026

Je zult echt een eigen domeinnaam hiervoor moeten aanschaffen. Veel kost het niet..…

Dan heb je toegang tot de DNS-instellingen, en kan je op een gevallideerde manier via MailChimp mailen via bijv. Maartensvakantiehuisverhuur.nl (ik zeg maar wat). 

Tot die tijd heb je niks aan MailChimp.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo ​@Maarten1961 welkom op de KPN Community. Ik onderschrijf wat ​@AriënC zegt, ik heb niet direct middelen die ik je kan geven om die gegevens te verifiëren in de DNS. Wellicht is een eigen domein een alternatief voor je?