Skip to main content

Wanneer ik een mail aan meerdere ontvangers stuur krijg ik onderstaand als bericht :

 

This is the mail system at host mx-out.netsol.xion.oxcs.net.

I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message   The mail system

<admin@skod-netsol.com>: host smtp-web.oxsus-vadesecure.netn135.148.130.80]

    said: 501 5.7.1 Recipient rejected - OXSUS009_407 -

    https://postmaster-oxsus.vadesecure.com/outbound_error_codes/#_407 (in

    reply to RCPT TO command)

 

Ik begrijp niet wat er gezegd wordt en kan het probleem dus ook niet oplossen. Heeft iemand hier een oplossing voor ?

 

 

@Criet 

Is er een bepaald patroon ? Wat hebben al deze geadresseerden gemeen ? Hebben die allemaal hetzelfde domein (datgene wat er achter het @ teken staat) ?

Het lijkt erop dat de emailserver van de ontvangers deze fout genereert en dat de fout niet bij de KPN ligt. Het lijkt erop dat je een fout domein hebt opgegeven (Zie ook die ene link in jouw vraag).


Beste Willy22 de 5 geaddreseerden hebben alle 5 een verschillend domein en het probleem ontstaat alleen als ik meerdere geaddresserden opgeef 4 of 5 of meer. Als ik elk van de 5 afzondelijk een mail stuur krijg ik geen fout melding.

Gr.Criet


@Criet 

Hier zie ik een verschil tussen jouw antwoord en de foutmelding. Misschien moet je een extra spatie  (o.i.d.) tussen al die emailadressen invoegen ?


Heb ik geprobeert (spatie tussen de adresen) maar zelfde resultaat

Gr.Criet


@Criet 

Het lijkt erop dat één van de ontvangers het domein @skod-netsol.com gebruikt en dat dat een IP adres uit de VS is. Gebruik je misschien een VPN en/of een ISP die vanuit de VS opereert ? Of dat één van de ontvangers in de VS is ?


@Criet

De link in jouw vraag verwijst naar de volgende tekst:

"Vade Managed Service platform was unable to deliver to the domain provided in the Recipient To Address. Double check the recipient domain and try sending again later.”

Dit wijst erop dat je via een “cyber security” organisatie genaamd “Vade Managed Service” email verstuurt (of dat Vade is ingehuurd door jouw ISP) en dat zij niet in staat zijn om jouw email door te sturen omdat zij denken dat het domein foutief is. Meer kan ik er ook niet van maken.

Misschien heeft @Raymondt een idee wat hier exact aan de hand is ?


Welk mail programma gebruik je?

Welk scheidingsteken staat tussen de emailadressen?

Wat is het domein (alles achter @) waarmee jij die mail verstuurt?


Mail programma is Outlook en mijn provider is @planet.nl.  Tussen de emailadressen staat ;

Vreemde is dat alle 5 ontvangers de mail wel ontvangen hebben dus waaromdat bericht komt is een raadsel.

 


Mail programma is Outlook en mijn provider is @planet.nl.  Tussen de emailadressen staat ;

Dat ziet er dus goed uit.

 

Vreemde is dat alle 5 ontvangers de mail wel ontvangen hebben dus waaromdat bericht komt is een raadsel.

Inderdaad vreemd dat je dan toch die melding krijgt.

 

Is het voor jou mogelijk om één voor één een recipient toe te voegen en dan te kijken wanneer je die melding krijgt?


Zal ik overmorgen doen.


Hallo @Criet ,

Welkom! Begrijp ik het goed dat wanneer je alle 5 de adressen mailt, je de foutmelding krijgt, maar dat toch alle 5 de ontvangers de mail hebben ontvangen?

Als dat namelijk zo is, dan vermoed ik dat 1 van de personen de inkomende mail geforward heeft staan naar een andere mailbox, en dat die de foutmelding geeft.

Zonder enige privacygevoelige informatie prijs te geven, maar toch op een level dat jij waarschijnlijk wel begrijpt waar ik het over heb, moet de oorzaak van het probleem gevonden worden bij de mailprovider van iemand genaamd Harm. Zijn maildomein komt overeen met de plek waar de foutmelding vandaan komt, dus het handigste is dat hij even uit zou gaan zoeken (eventueel bij zijn eigen provider) wat er mis gaat.


@Criet

Stuur 2x emailtjes naar die mensen. 1x aan alle ontvangers en 1x aan iedereen maar m.u.v. “Harm”. Is er een verschil ?

Petje af voor @Raymondt (onze "technische man`’) !!!!

Het lijkt er dus op dat “Harm” een typefout heeft gemaakt en dat daarom deze fout ontstaat. Maar dan  zou ik eerder verwachten dat “Harm” die foutmelding, die “bounce mail” krijgt en niet @Criet.


Er kan nog iets anders aan de hand zijn. Misschien pakt de software die een “bounce melding” verstuurt/verzorgt, het verkeerde adres, zodat niet “Harm” maar @Criet de “bounce melding” krijgt ?


Raymondt dank voor jouw input. Het is inderdaad duidelijk dat het probleembij Harmligt en Ik ga het met hem bespreken.

Gr.Criet


Raymondt het is inderdaad zo dat de ontvanger 2 email adressen heeft waarbij .net wordt doorgestuurd naar .com. Het .net geeft dan de foutmelding en .com niet. Probleem opgelost en dank voor de hulp.

Groet Criet