Skip to main content

hallo,

 

i.v.m orde in de chaos wil ik een gezinsmailaccount (2@kpnmail.nl) aanmaken als vervanging van een bestaand account onder mijn persoonlijke naam (1@kpnmail.nl). Dit bestaande account wordt alleen gebruikt voor kpn-correspondentie (facturen enz).

Ik wil de

  1. historie van 1 verplaatsen (meenemen) naar 2,
  2. 2 instellen als standaard account bij KPN.

HOe moet ik dit doen?

Ik kan me voorstellen dat dit ergens op het forum al behandeld is, maar ik heb het onderwerp niet kunnen vinden.

alvast dank voor een reactie, Marc

Hallo @MWennink 

 

Je kan hier vinden hoe je een nieuw mailaccount aanmaakt: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail.htm

Als je dat gedaan hebt dan kan je het nieuwe account toevoegen aan je mailprogramma, hoe je dat doet kan je ook via de link hierboven vinden, gebruik dan wel IMAP om hem in te stellen.

Als beide ingesteld zijn in je mailprogramma dan kan je in je mailprogramma de mails die je wilt overzetten selecteren en verplaatsen (of kopiëren) naar het nieuwe account.

 

Om je factuur e-mailadres aan te laten passen moet je de klantenservice 0800-0402 bellen, dat kan je zelf niet wijzigen.


Hallo @GeSp danks voor je snelle en duidelijke reactie. Het blijkt niet moeilijk, je moet het alleen weten haha. Dit moet mij lukken.


@MWennink 

Je kunt ook alle email laten doosturen naar een speciale map in de webmail of in jouw emailprogramma. Dat kun je doen met de zogenaamde “berichtregels".