Skip to main content

Dit bericht heeft een structuur die niet kan worden weergegeven. Vraag de afzender om het bericht opnieuw te sturen met een andere structuur of vanuit een ander e-mailprogramma.

text/plain


ik krijg op mijn iPad al mijn mails goed binnen zowel op mijn Gmail als mijn kpnplanet mailadres.
Als ik deze mails op mappen in mijn Gmail account opsla raak ik de mailinhoud kwijt en vind ik bovenstaande schuine tekst terug. Ik heb dit getest via mijn eigen accounts en nu blijkt alleen bij een mail van Gmail naar kpnplanet en daarna opslag in een Gmail map dit te gebeuren.

van kpn naar kpn, van kpn naar Gmail en van Gmail naar Gmail ontstaat dit probleem bij opslag niet.  Heeft iemand idee van oorzaak en oplossing?

Hallo @John faust, welkom! Ben je er al achter waar het aan ligt? Ik heb toch nog wat vragen. Je zegt: nu blijkt alleen bij een mail van Gmail naar kpnplanet en daarna opslag in een Gmail map dit te gebeuren. Bedoel jij dan dat je een mail stuurt van je Gmail naar je KPN mail en vervolgens die verzonden mail in een eigen Gmail map plaatst? Ik probeer het exacte probleem voor me te zien, maar het is me niet helemaal duidelijk nog. 


Correct.

ik heb 2 mailadressen een kpnplanet en een Gmail. Op beide adressen ontvang ik mails en die sla ik op in een map onder Gmail. Soms staat er dan na heropening bovenstaande schuine tekst, ook staat er soms Dit bericht is niet gedownload van de server en soms is een bericht vervormd met allerlei verschillende tekens er in als platte streep, rare spaties. Het vreemde is dat dit niet altijd gebeurt.

ik ben zelf aan het testen gegaan via mijn eigen accounts dus  mails gestuurd:
Van kpn naar kpn
Van kpn naar gmail
van Gmail naar Gmail en van
Gmail naar kpn en daarna deze mails opgeslagen in een map onder mijn Gmail account.

nu blijken vermelde opmerkingen over structuur, vervorming en niet gedownload alleen met mails te gebeuren die van een andere account dan kpn komen, bij mijn test van Gmail naar kpn en daarna opgeslagen in mijn Gmail map.


 


 

Dit bericht is niet gedownload van de server.


Kan je in dit geval dan niet beter de mails van je KPN mail die je op wilt slaan in de Gmail map ‘doorsturen’ naar GMail en vervolgens naar die map verplaatsen?

 

Heb jij jouw Gmail account gewoon via de browser geopend of in een apart mailprogramma?


Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, heb je het inmiddels zelf op kunnen lossen? 


Nog niet opgelost. 
nog even wat gecontroleerd. 
ik heb Gmail account via browser. Ik laat Mijn kpn mails ook via de Gmail browser doorsturen naar Gmail, kan hierdoor dit probleem ontstaan?

kom ook te pas en onpas (soms wel, soms niet) tegen: bericht is niet gedownload van de server, dit zowel bij Gmail opslag als kpn opslag in aparte mappen. 
kortom, ik begrijp hier niets van. Ook omdat ik niet onlangs wijzigingen heb doorgevoerd.

dank voor reactie.

 


Wil je dit draadje eens doorlezen? Vooral de eerste reactie beantwoord volgens mij jouw vraag al wel een beetje. Kan je daarmee uit de voeten?


Dank voor reactie. Heel veel informatie. Even “voer” genoeg voor onderzoek. Ik ga aan het werk, zal niet direct klaar zijn. Mag van mij nu de discussie stoppen.

nogmaals hartelijk bedankt.


Probleem melding krijg ik ook soms. Gewoon de reply geven met bcc naar mijzelf op mijn iPhone 12. En dan komt die grijze tekst zoals bovenaan deze serie. Heeft niets met Gmail van doen. Heb diverse eigen websites met accountmails. Volkomen willekeurig deze meldingen..