Skip to main content

Tijdens de relatie en huwelijk hadden we ieders een eigen mailadres.

nu is mijn vraag hoe kan ik het mailadres overhevelen naar het account van mijn ex? Ik weet alleen huisadres en naam van mijn ex en niet meer dan.

 

ik zou het prettig vinden als de mail over kan met mail  behoud. Hoe doe ik dat?

Goede vragen, @Jer-oen. Wat sowieso kan, is dat jij het mailadres verwijdert via email.kpn.com (inloggen met je KPN ID). Vervolgens wordt zo'n verwijderd adres 3 maanden in reservering gehouden. Die reservering kan ik dan verwijderen. Je ex kan dan vervolgens zelf in de eigen MijnKPN het adres opnieuw aanmaken.

Bij deze methode gaat er natuurlijk geen mail mee. Dus dat zou dan handmatig opgeslagen moeten worden en overgeheveld. 

 

Andere manier is dat ik een afdeling aanstuur voor het overzetten. Dit kan alleen als het mailadres nu een mailaccount is, of een alias onder een mailaccount dat niet bij jou hoeft te blijven. Het account wordt dan in z'n geheel overgezet. Volgens mij gaat mail die op dat moment in de webmail aanwezig is mee. Ik weet dat alleen niet helemaal zeker. 

Als het nu een alias is, en het mailaccount waar het onder hangt moet bij jou blijven, dan kan ik het alias verplaatsen. In dat geval gaat er geen mail mee, dit blijft bij het account.