Skip to main content
Beantwoord

Mails blijven op de server staan. Ik gebruik nieuwe Outlook met Windows 11

• February 4, 2025
  • 11 reacties
  • 233 keer bekeken

Na inlezen blijven de emails op de server staan. Is hier een oplossing voor?

Beste antwoord door WMG-N

​@KlaasVos 

Soms is er in het emailprogramma een optie om email die je verwijdert (dit gedlt alleen voor “Postvak In") ook te verwijderen van de emailserver. Maar dan werkt alleen bij een POP account hebben. Heeft Outlook die optie wel of niet ?

POP of IMAP ? In beide gevallen zul je zelf gelezen email handmatig moeten verwijderen.

Je kunt ook instellen bij een POP account dat email na een zelf in te stellen aantal dagen (bijv. 2 dagen) wordt verwijderd van de (KPN) emailserver. Dan wordt ook email automatisch verwijderd. Maar ook dit geldt alleen voor ‘Postvak In".

Desondanks zou ik toch het IMAP account behouden. Dan kun je wat makkelijker zien wat er door de KPN emailserver in de spammap werd gezet. Dan hoef je niet bij de KPN webmail in te loggen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 4, 2025

OUTLOOK NEW

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 5, 2025

​@KlaasVos 

Gebruik je POP of IMAP ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 5, 2025

Ik gebruik IMAP

• February 5, 2025

Na inlezen blijven de emails op de server staan. Is hier een oplossing voor?

Wat is het probleem? De mail blijft op de server staan. Prima toch? Wat wil je daar aan veranderen? En waarom?

Ik gebruik IMAP

Bij IMAP is het de bedoeling dat alles op de server blijft staan. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 6, 2025

​@KlaasVos 

Als je wil dat de email worden verplaatst naar jouw laptop/smartphone dan moet je een EXTRA POP account aanmaken. Dan moet je ook een beslissing nemen of een kopie van de email op de KPN emailserver moet blijven staan.

Ik zou het IMAP account niet verwijderen want dan kun je m.b.v. Outlook controleren wat er in de spammap staat op de KPN emailserver.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 6, 2025

Beste WMG-N,

Ik heb op mijn laptop outlook new in windows 11. Hier is toegevoegd mijn KPN email account(IMAP)

De ingelezen emails hoeven niet te worden verplaatst. Echter het zou fijn zijn dat deze na het inlezen automatisch van de server worden verwijderd, Nu moet ik dat handmatig via het web doen. 

Is hier een andere oplossing voor? Evt. nogmaals een zelfde KPN email account aanmaken (POP)?

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • February 6, 2025

​@KlaasVos 

Soms is er in het emailprogramma een optie om email die je verwijdert (dit gedlt alleen voor “Postvak In") ook te verwijderen van de emailserver. Maar dan werkt alleen bij een POP account hebben. Heeft Outlook die optie wel of niet ?

POP of IMAP ? In beide gevallen zul je zelf gelezen email handmatig moeten verwijderen.

Je kunt ook instellen bij een POP account dat email na een zelf in te stellen aantal dagen (bijv. 2 dagen) wordt verwijderd van de (KPN) emailserver. Dan wordt ook email automatisch verwijderd. Maar ook dit geldt alleen voor ‘Postvak In".

Desondanks zou ik toch het IMAP account behouden. Dan kun je wat makkelijker zien wat er door de KPN emailserver in de spammap werd gezet. Dan hoef je niet bij de KPN webmail in te loggen.

• February 6, 2025

Ik heb op mijn laptop outlook new in windows 11. Hier is toegevoegd mijn KPN email account(IMAP)

De ingelezen emails hoeven niet te worden verplaatst. Echter het zou fijn zijn dat deze na het inlezen automatisch van de server worden verwijderd, Nu moet ik dat handmatig via het web doen. 

Als je dat doet verdwijnen ze ook uit je email programma. 

Als je ze in je emailprogramma verwijderd, dan verdwijnen ze ook van de server.

Zo werkt dat met IMAP: de inhoud van jouw emailprogramma en de server is altijd gelijk. Dat word gesynchroniseerd. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 6, 2025

Dankjewel

• February 6, 2025

Met een POP account heb je dat probleem niet.

• February 6, 2025

Met een POP account heb je dat probleem niet.

Het is geen probleem. Het is de bedoeling dat het zo werkt.