Skip to main content

Goedenavond,

Ineens ben ik alle inkomende e-mail (op 5 e-mails na, dit lijkt willekeurig) kwijt, zowel in Windows Mail als op webmail van KPN. De instellingen bij windows mail stonden al op IMAP, dus daar kan het niet aan liggen. Weet iemand hoe ik deze mail terug kan halen? En hoe kan het dat die mails zomaar zijn verdwenen zonder dat ik daar iets aan heb gedaan?

Alvast hartelijk dank voor het meedenken.

@sb50 

Ik kan je wel een tip geven voor jouw email in de toekomst.

Ikzelf heb in mijn emailprogramma 2 accounts gemaakt. Ééntje die met POP werkt en ééntje die met IMAP werkt en die naar hetzelfde emailadres wijst. Bij het POP account heb ik ook een optie aangevinkt waardoor dat POP account een kopie van de email op de KPN server laat staan.

Door deze combinatie heb ik altijd een kopie van alle email op mijn laptop staan. Dit ondanks het feit dat ik nooit problemen heb gehad met de KPN emailserver of met email die plotseling "verdwenen” was.


Welkom bij ons op het forum @sb50, dat e-mails zomaar verdwijnen is gek inderdaad. Als het e-mailadres nog actief is zou dat kunnen gebeuren door bijvoorbeeld een ouder apparaat die nog met POP3 de berichten ophaalt zoals Willy ook al suggereert. Dat zou het geval kunnen zijn, als dat zo is staan de mailberichten op dat apparaat. Als ze niet meer in de Webmail te vinden zijn, ook niet in de prullenbak, zijn ze aan onze kant niet meer terug te halen.