Skip to main content

Outlook op i pad geeft af en toe vreemde lay out binnekomende mails met leetekens en vierkante vlakken.

ze zijn daardoor slecht leesbaar.

wie herkent dit en weet wat t probleem is?

 

Hoi @Trrr en welkom op het forum! De e-mails lijken de opmaak niet goed te laten zien. 😕 Niet ideaal en zo te lezen ben je ook niet de enige die dit probleem heeft. Als het om deze app gaat zie ik dat er op 2 november een update is geweest waarin ze een aantal zaken gerepareerd hebben. Wat als je de app opnieuw installeert? Gaat het dan weer goed?

Zo niet, dan raad ik je aan om hier een topic voor aan te maken op het forum van Microsoft. Gezien dit bij Ziggo klanten ook speelt vermoed ik dat zij de oplossing hiervoor moeten realiseren, en via die weg heb je hopelijk snel contact met hen! Een alternatief is om met hen te chatten hierover. Laat je weten of zij het antwoord hebben of op hebben kunnen lossen? 


(Er zou ook nog iets anders aan de hand kunnen zijn)

@Trrr :

Is er een herkenbaar patroon wanneer de opmaak van die emails “in de war gegooid wordt” ? Gebeurt dit (vaker/altijd) tussen bijv. ca. 9 uur en ca. 16.00 uur ?

Er zijn duidelijke signalen dat (veel) meer mensen die nu thuis (moeten) werken (denk: coronavirus), een webcam (moeten) gebruiken. Maar het gebruik van een webcam legt gewoon een groter beslag op de beschikbare internet-capaciteit/-bandbreedte. Daardoor zou al het andere emailverkeer (een beetje) in de knel komen, met o.a. bovenstaande gevolgen.

@Sanne_M :

Hebben de KPN technici hierover meer informatie die zij bereid zijn om met anderen te delen ?


@Trrr :

Je kunt ook even de verbindingsnelheid testen met de KPN test:

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/


@Willy22 Wat je zegt over de webcams en een hoger verbruik op het internet sinds corona er is klopt, echter denk ik dat dit losstaat van wat er hier gebeurt. Voornamelijk omdat op het Ziggo forum dus ook meerdere mensen zijn die dezelfde problemen ervaren en zij het bij specifieke e-mails alleen hebben. Echter staat het de TS vrij om te kijken of de internetsnelheid hier toch roet in het eten gooit aan de hand van jouw tips. Wie weet is dat de oplossing!


Reageer