Skip to main content

Mijn ervaring met het spamfilter is, dat er regelmatig emails in terechtkomen, die daar niet thuis horen. waarom kan ik dat niet instellen? Vroeger was dit wel mogelijk.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hallo @EvertB , daar het spamfilter van KPN zelflerend is kun je dat zeker aanpassen, als de e-mail in de spambox voor jou vertrouwde e-mail is kun je dat aangeven en dan komt soortgelijke e-mail een volgende keer meteen in je IN-box.

Je kunt dat binnen de webmail aangeven of binnen je eigen e-mailsoftware als je dat volgens het IMAP-protocol hebt ingesteld, want dan is het een afspiegeling van de webmail.

 


Dag @JanD , Dat het spamfilter ‘zelflerend’ is of zou moeten zijn, vermoedde ik al. Het probleem is, dat het spamfilter niet ‘leert’ van mijn verplaatsingen van de spammap naar de inbox. Ik krijg ook niet de indruk, dat KPN erg open staat voor klachten op dit punt.


Hallo @EvertB , je kunt binnen de webmail ook specifieke mails in de goedkeuringslijst plaatsen, sls ze na jouw verplaatsing weer in de spammap komen.

 


Na lang zoeken vond ik de term “whitelist” en de gebruikershandleiding. Daar was ik naar op zoek. De term “goedkeuringslijst” leverde niets op.

Overigens dank voor de aanmoediging om door te zoeken. KPN maakt het zijn klanten niet gemakkelijk.


Hoi @EvertB. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat je inmiddels al een antwoord hebt gevonden op jouw vraag. @JanD bedankt voor jouw hulp. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!


Hallo @EvertB , daar het spamfilter van KPN zelflerend is kun je dat zeker aanpassen, als de e-mail in de spambox voor jou vertrouwde e-mail is kun je dat aangeven en dan komt soortgelijke e-mail een volgende keer meteen in je IN-box.

 

JanD geloof je dat zelf? ik probeer al meerdere keren aan te geven dat de nieuwsbrief die ik als NRC abonnee krijg geen spam is..


Hallo @AndreWrdn , anders kun je de niet-spam mail whitelisten, dan komt de mail zeker door.

 


Wordt het niet eens tijd om de documentatie die email gerelateerd is eens volledig, duidelijk eenduidig uit te brengen? Van aanmelden van de apparatuur tot dit issue?

 


Na lang zoeken vond ik de term “whitelist” en de gebruikershandleiding. Daar was ik naar op zoek. De term “goedkeuringslijst” leverde niets op.

Overigens dank voor de aanmoediging om door te zoeken. KPN maakt het zijn klanten niet gemakkelijk.

Ook aan het zoeken naar deze whitelist functie. Maar ik zoek waarschijnlijk verkeerd kan 'm niet vinden. Waar staat dit? De enige keren dat ik een item vind met “whitelist”zijn oeroude posts met achterhaalde info

 

 


Hallo @AndreWrdn , zie onderstaande screendump:

 


Heb een paar niet-spammers ingevuld, ben benieuwd of het werkt.

Maar gelijk een vraag: ik heb geen webmail connectie met Chrome, zelfs geen met Edge, waarom zie ik dit:

 


Welke browser is het dan wel?

Webmail zit er wel eens naast, de standaard Samsung Internet browser op mijn tablet toont ook als “Chrome”.


Hallo @AndreWrdn , zie onderstaande screendump:

 

Door gebruik te maken van dit spam advies zou ik zelf in staat zijn om mail van een verzender buiten de spam map te houden. Gedaan: een stukje van het ingevulde lijstje is

bonuskaart@nieuwsbrief.ah.nl, epanel-nl@i-say.com,  info@gezondheidsnetmail.nl, newsletter@wca.europe.creative.com, newsletter@andrerieu.com, noreply@computertotaal.nl, 

En ik hoefde maar een paar dagen te wachten, en zoals verwacht kwam er weer een mailtje van

Redactie Gezondheidsnet<info@gezondheidsnetmail.nl>. En wat doet het spam filter: voegt wat toe aan het onderwerp (eSPAM] 9 tips om deze tij) en mikt de mail in de spam folder. Dus de conclusie: zelf een filter maken werkt niet. Net zomin als het mailtje doorsturen met het geen-spam-handje.


En intussen zijn er meer mailtjes waarvan de verzender in het hokje is gezet en het “trucje” niet werkt: ze komen gewoon in de spam map, voorzien van vspam] in het onderwerp. Dus moeten we zoeken naar andere trucjes! Dus: JanD Wijsgeer: aan het werk


Helaas, maar dit trucje is volgens mij ook niet bedoeld als whitelist voor het spamfilter. Deze opties zijn alleen om het laden van externe afbeeldingen altijd (1) of selectief (2) toe te staan.

  1. Vooraf laden van externe afbeeldingen toestaan
  2. Vertrouw altijd de e-mailberichten van de volgende verzenders

“Twijfelachtige” sites misbruiken externe afbeeldingen om vast te stellen of een mail gelezen wordt en met deze optie(s) kan je deze tracking voorkomen.


dus weer (de zoveelste reden!)  om eens een volledige beschrijving te maken hoe ik als klant om moet gaan met webmail, mail via (veel gebruikte) apps als Outlook mobile, Outlook uit Office etc. Maar ben bang dat deze in mijn ogen correcte vraag weer niet wordt beantwoord


Reageer