Skip to main content

mijn mails van belacfinance@economy.fgov.be en shmb@belacfinance economy.fovv.be komen onterecht in spam

Hallo @maastricht gewoon steeds goedkeuren, waardoor ze in de INBOX komen en dat vaak genoeg herhalen, daar leert het filter van.

 


mijn mails van belacfinance@economy.fgov.be en shmb&belacfinance economy.fovv.be komen onterecht in spam

Weet u zeker dat het economy.fgov.be is?

Als ik namelijk kijk op internet maar ook in de domeinnaam records van economy.fgov.be, dan bestaat deze helemaal niet. Als het e-mail adres echt 100% is zoals u deze hier vermeld, dan is het sowieso logisch dat deze als spam gemarkeerd wordt aangezien het geen officieel bestaande domeinnaam betreft.

Als het economie.fgov.be zou zijn geweest dan was dit een ander verhaal en zou je in principe in de e-mail headers als het goed is allerhande aan informatie kunnen vinden waarom de e-mail als spam gemarkeerd is.

 

@JanD Ik weet niet of dat echt raadzaam is voor een niet bestaand domeinnaam en subdomein die dus ook niet gebruikt wordt die fgov.be.

Juiste (sub)domeinnaam: economie.fgov.be

Onjuiste (sub)domeinnaam: economy.fgov.be

 

Dat laatste kan dus betekenen dat het van mensen afkomstig is met kwaadwillende bedoelingen.


Hallo @GerritS76 Daar heb je natuurlijk gelijk in, ik heb in het algemeen geantwoord en niet gecontroleerd of het een geldige domeinnaam is, dat is niet mijn taak, maar die van @maastricht 

 


Hi en welkom op ons forum @maastricht! Zoals je ziet denken we hier graag met je mee. Ik hoop dat je al verder gekomen bent met de reacties van @JanD en @GerritS76.

Je kunt de betreffende mail of mails inderdaad markeren als ‘geen spam', op die manier leert het spamfilter dat het vertrouwde mails zijn. Tenzij de afzender niet klopt of zuiver is, zoals Gerrit terecht noemt.

Als aanvulling daarop, hier lees je meer over spam: 

 


@maastricht 

Je kunt ook een email naar abuse@kpn.com sturen met de emails die ten onrechte in de spammap wordt geplaatst als bijlage. Leg de situatie uit en vraag om de "reputatie” van die afzenders te “resetten". De mensen van “Abuse” beheren (ook) het spamfilter.

Goede vraag. Zijn die emailadressen wel of niet goed gespeld ? Ik persoonlijk heb er moeite mee dat er steeds meer dingen ver-engelsen, Dus ook de nederlandse taal (hoewel ik er wel aan mee moet doen).