Skip to main content

Ik wil regelmatig emails die ik wil bewaren over brengen van mijn emailadres naar mijn pc.

Is daar een mogelijkheid voor waarbij je meerdere email tegelijkertijd kunt overbrengen naar de map op je pc?

Hallo @Menso dat kan zeker, vanuit de webmail kies je voor opslaan als bestand en als je voor meerdere mails opslaan tegelijk kiest, ook kiezen voor opslaan als bestand en dan wordt het als zip-bestand opgeslagen.

 


Hmm…

Het is niet je vraag maar... Ik sla alles op in mappen in webmail. Ben ik ze niet kwijt als de laptop crashed. En kan ik ze ook benaderen via elk apparaat met een browser.

Ik heb nog emails van 2006 in de mappen van de webmail.


Hmm…

Het is niet je vraag maar... Ik sla alles op in mappen in webmail. Ben ik ze niet kwijt als de laptop crashed. En kan ik ze ook benaderen via elk apparaat met een browser.

Ik heb nog emails van 2006 in de mappen van de webmail.

Dan wordt het tijd dat he eens opruiming gaat houden @PeterG 😉, mijn oudste mails zijn van vorige maand. Wat bewaard moet blijven print ik uit en bewaar ik maximaal 5 jaar of het moeten documenten zijn die na 5 jaar ook nog rechtskracht hebben.

 

 


Toevallig onlangs gedaan @JanD 😃. Er staan nu nog zo'n 40 mails in mijn archief. Dat waren er honderden!

Die oude staan erin vanwege de historie. Oude abonnementen enzo. Altijd grappig om nog eens in te zien. 


 Wat bewaard moet blijven print ik uit en bewaar ik maximaal 5 jaar of het moeten documenten zijn die na 5 jaar ook nog rechtskracht hebben.

Kun je niet beter stoppen met de email en direct een brief sturen met een postzegel? dan hoef je niet meer te printen 😂


 Wat bewaard moet blijven print ik uit en bewaar ik maximaal 5 jaar of het moeten documenten zijn die na 5 jaar ook nog rechtskracht hebben.

Kun je niet beter stoppen met de email en direct een brief sturen met een postzegel? dan hoef je niet meer te printen 😂

Dat doe ik ook nog steeds, naast de mail.😎


Van mijn privé mail bij KPN houd ik een automatisch archief bij.

 


@Menso

Ik persoonlijk zou eerst eens een FORS aantal emails definitief verwijderen. Ik persoonlijk heb gemerkt dat meer dan 99% van alle emails die ouder zijn dan 12 maanden niet meer relevant zijn.

Je kunt ook een emailprogramma gebruiken met een POP account. Dan kun je vanuit dat emailprogramma die emails exporteren naar een map naar keuze op jouw PC. Wil je een kopie van de emails of wil je de emails van de KPN emailserver verwijderen ?


Hallo @Menso dat kan zeker, vanuit de webmail kies je voor opslaan als bestand en als je voor meerdere mails opslaan tegelijk kiest, ook kiezen voor opslaan als bestand en dan wordt het als zip-bestand opgeslagen.

Als je op zo'n manier 100en mails gaat archiveren, dan heb je niets aan. Want later nog een specifiek mailtje zoeken is zo haast niet te doen.


Hallo @Menso dat kan zeker, vanuit de webmail kies je voor opslaan als bestand en als je voor meerdere mails opslaan tegelijk kiest, ook kiezen voor opslaan als bestand en dan wordt het als zip-bestand opgeslagen.

Als je op zo'n manier 100en mails gaat archiveren, dan heb je niets aan. Want later nog een specifiek mailtje zoeken is zo haast niet te doen.

Is voor mij geen probleem.

 


Bedankt voor de adviezen.

Ik ga dit eens opnieuw proberen.


@JanD print ze naar PDf, scheelt papier en toner / inkt


Hallo @Dutchie61 als gepensioneerd financieel administrateur ben ik gewend de belangrijkste documenten die (een poos) bewaard moeten blijven, af te drukken.

Ik bespaar wèl op inkt door alléén in grijstinten af te drukken.😎