Skip to main content
Antwoord

Mails over gepland onderhoud kan ik niet openen

• April 30, 2025
  • 10 reacties
  • 63 keer bekeken

Ik krijg af en toe e-mails van KPN met als onderwerp "gepland onderhoud in je regio" , maar krijg ze niet geopend. Waar kan ik dat melden?

Beste antwoord door Alex van KPN

Ik moet toegeven dat ik hier geen ervaring mee heb, maar als ik dit opzoek kom ik hierop uit. Kun je in de instellingen nog iets aanpassen? 

Kom je er echt niet uit? Mail dan even met ons, het adres is abuse@kpn.com. Geef daar duidelijk aan wat je ervaart en wat je al aangaf een "screenshot van de bron”. Mijn collega's kunnen dieper hierin duiken en hopelijk een oplossing aandragen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 30, 2025

Beste ​@Ronaldo N dat soort onderhoudsberichten krijg je in de regel alleen per SMS en is terug te zien in MijnKPN.

Is de afzender wel  ....@kpn.com???

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 30, 2025

noreply@kpn.com , maar dat kan natuurlijk nep zijn

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 30, 2025

noreply@kpn.com , maar dat kan natuurlijk nep zijn

Dat is geen nep want er staat ...​@kpn.com ​@Ronaldo N 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 30, 2025

Okee, als we er van uitgaan dat het geen "spoof" is… Hoe kom ik erachter waar de mails vandaan komen en waarom ik ze niet kan openen.

De laatsten zijn van 22 april,  8.33 en 8.35

Bij normale mails staat er in het overzicht ¨KPN" als afzender, ipv  "noreply@kpn.com"

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Hi ​@Ronaldo N, welkom bij ons. 

Zou je hier een screenshot willen plaatsen van wat je ziet? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 6, 2025

Een screenshot van wat precies?  In mijn e-mail berichtenoverzicht zie ik een bericht met

onderwerp:       Gepland onderhoud in je regio

afzender :          noreply@kpn.com

datum:                22-04-2025 08.33

grootte:             225 KB

als ik erop klik krijg ik een melding dat ie niet van de server gehaald kan worden

Heb je eventueel wat aan een screenshot van de "bron"?  Zoja,  kan ik dat privé mailen?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 6, 2025

Ik blijf het een vreemd verhaal vinden.

Ik krijg ook regelmatig bericht van KPN over onderhoud in mijn regio, maar uitsluitend via MijnKPN en SMS, nog nooit zo'n soort bericht per mail gehad ​@Ronaldo N en ​@Alex van KPN 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Die e-mails worden ook verstuurd, afhankelijk van je instellingen dacht ik. In het verleden deze ook ontvangen.

@Ronaldo N, ik zou graag willen zien wat jij precies ziet als je erop klikt. Hoe open je dit? In je eigen e-mailprogramma? En werkt het wel als je dit in Webmail doet? En dan ga ik ervan uit dat je een KPN e-mailadres hebt. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 8, 2025

Ik heb een DDS e-mail-adres en gebruik alleen webmail,  met Ubuntu/firefox

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 8, 2025

Ik moet toegeven dat ik hier geen ervaring mee heb, maar als ik dit opzoek kom ik hierop uit. Kun je in de instellingen nog iets aanpassen? 

Kom je er echt niet uit? Mail dan even met ons, het adres is abuse@kpn.com. Geef daar duidelijk aan wat je ervaart en wat je al aangaf een "screenshot van de bron”. Mijn collega's kunnen dieper hierin duiken en hopelijk een oplossing aandragen.