Skip to main content

Mailtjes in mijn kpnwebmail worden pas zichtbaar nadat ik de mail heb geopend in outlook op mijn computer thuis. is dit een instelling?

Hoi @R.Kops, dat is wel heel merkwaardig en ik heb daar ook zo snel geen verklaring voor! Binnenkomende mails komen namelijk altijd binnen op de webmail voordat een programma als outlook ze op kan halen (met POP3 ingesteld) of kan benaderen (met IMAP ingesteld). Is de PC de enige plek waar je een mailprogramma hebt ingesteld?
Zou je het eens kunnen testen met je computer uitgeschakeld? Als je ze dan wél eerst in je webmail krijgt moet het inderdaad iets van een instelling in outlook zijn.


Beste Thomas, dank je wel. Dat heb ik al gedaan. Op vakantie kreeg ik  nl. niets binnen op mijn webmail, terwijl mijn mailbox thuis wel gewoon volstroomde (bleek bij thuiskomst)


Dat is wel heel merkwaardig inderdaad. Ik heb daar zo snel geen verklaring voor. Heb je dit nu nog steeds nu je in Nederland bent? Zou je dat eens kunnen testen?


@R.Kops:

Bekijk je de KPN webmail alleen op je smartphone en niet op je PC ? Zo ja, dan zou ik de fout ergens in de smartphone(-software) zoeken en niet bij de KPN webmail(-software).  Bijv. slechte verbinding, te veel apps die allemaal (veel) informatie opsturen en zo veel bandbreedte opsouperen, verkeerde instellingen, etc. etc.


Nee, ook op mijn werk via de pc. Hier wordt de mail ook niet binnen gehaald als de mailtjes nog niet zijn geopend in office?


Ik heb geen enkel probleem om met mijn Chrome browser de KPN webmail te bekijken.

Vanaf wanneer begon dit probleem ? Is er iets speciaals gebeurt waarna dit probleem opdook ?

Het  probleem zou inderdaad bij de instellingen van de browser (PC) of de mail app (smartphone) kunnen liggen. Of bij het antivirus programma (te aggressief ?), de software update(s) van de laatste maanden (bijv. de laatste Windows 10 (Mei 2020) update), de zogenaamde “Firewall" of de "plug ins” van de browser. Genoeg mogelijkheden om informatie te laten verdwijnen. Soms helpt het om alle (email-)gegevens opnieuw in te stellen.

Voordat de emails daadwerkelijk verschijnen (in bijv. Outlook) wordt er tussen Outlook en de KPN emailserver een aantal commando's heen en weer uitgewisseld. Één van die commando's zou stelselmatig kunnen worden weggefilterd door iets in jouw browser en/of mail app. En dan gaat het mis.

Advies: Schrijf, voordat je gaat "rommelen” met de instellingen, op wat de originele instellingen zijn. Of maak "screenshots”. Zodat je weet wat de originele instellingen zijn en je de originele toestand kunt herstellen.

 

Laat even weten of het gelukt is om dit probleem op te lossen en vooral hoe.


Een andere suggestie:

Iemand anders hier op dit forum loste zijn/haar “emailprobleem” op door de emailsoftware opnieuw te installeren in combinatie met een nieuw wachtwoord. Dit zou hier ook kunnen werken.


@R.Kops heb je nog een oplossing kunnen vinden?


nee helaas