Skip to main content

Mailtjes van klanten en vrienden die ik in Webmail bij instellingen>beveiliging als vertrouwde adressen heb ingesteld. Komen toch in de spam-folder. Hoe los ik dat op?

Hoi @JA DEK, welkom hier. 

Dus veel mails in de spam. Dat is wel knap irritant. Ik wil je vragen om de stappen op de site eens te doorlopen. Daar staat uitgelegd hoe je het spamfilter kan helpen. 


Wat vreemd is, als je de domeinnaam (@domeinnaam.nl) op de whitelist zet, komen de mails alsnog in de spam uit. Hoe werkt dat?


Dag Bart_Z, ik reageer even vanaf het account van mijn schoonvader. In mijn beleving heb ik er inmiddels alles aan gedaan. Ik heb mails die in de spam komen naar de inbox gesleept (daar zou het spamfilter van leren), ik heb domeinnaam van de vrienden aan de whitelist toegevoegd en ik heb zelfs tegen beter weten in een regel aangemaakt dat mails van die domeinnaam in de inbox moeten komen. Maar hij gooit ze nog steeds in de SPAM-folder. Geen idee wat ik nu nog moet doen? Om hopeloos van te worden...


Beste is om de mails die in de spam komen en geen spam zijn te verplaatsen naar de Postvak IN. Daar leert het spamfilter van.


Helaas werkt de whitelist functionaliteit niet bij KPN en dat is een behoorlijke tekortkoming.

Ik hoop dat een moderator dit eens intern aanhangig zou willen maken.


@JA DEK :

De “vertrouwde adressen” werkt alleen maar in zoverre dat de webmail dan wel de zogenaamde “externe Inhoud" (bijv. plaatjes) wel automatisch geladen wordt.


Hoi @JA DEK ,

Zou je mij een privebericht willen sturen met daarin de adressen van de mensen die je mailen, welke in de spam terecht komen? Dan kan ik eens kijken of ik kan nagaan waarom het spamfilter in deze gevallen zo hardnekkig lijkt te leren.