Skip to main content

Sinds het weekend dat Telfort overging in KPN krijg ik dagelijks mails van het mailadres postmaster@cpsmtpb-ews09.kpnxchange.com dat mails die ik gestuurd zou hebben niet zijn aangekomen. Deze mails heb ik alleen niet verstuurd en staan ook niet in mijn verzonden items. Ook de geadresseerden zijn mij niet bekend.

Bekenden krijgen wel een mail van mij (die ook niet in verzonden items staat) dat ik ze dit bestand stuur;

The contract has been updated, please check.

https://docs.google.com/document/d/e/2PACX-1vQqsAnb58W4QeydvunAZ-eFHuVneOuuKqBmD8uKBH--EjUykNpRMfZqCnhE7o9iW08QZNa9oNyp5B93/pub

 

@OPL.JF Wat raar dat je dagelijks deze mails krijgt sinds je overgegaan bent naar KPN. Gebeurt dit nog steeds? 

Zo ja, hoe maak je gebruik van je mail? Doe je dit via een e-mailprogramma, en zo ja welke? In dat geval ben ik ook benieuwd naar hoe je e-mailadres ingesteld is, via Pop3 of IMAP. Gaat het ontvangen en versturen van mails verder wel goed?


@OPL.JF :

Stuur eens een paar emails naar die afzender(s). Krijg je die ook terug met dezelfde boodschap ?


@OPL.JF :

Na enig nadenken begin ik te vrezen dat jouw email-account gehackt is en gebruikt wordt om anderen spam te sturen. Maar ik heb geen idee hoe je dit zou kunnen controleren en wat je dan zou moeten doen. Ik denk dat het wijzigen van ALLE wachtwoorden (zowel voor jouw email-accounts én voor het KPN ID) die je nu gebruikt al heel effectief/voldoende is/kan zijn. En dan moet je ook STERKE wachtwoorden kiezen.

Heeft @Alexandra nog suggesties hoe men dit probleem moet aanpakken ?


@Willy22 Het is een mogelijkheid. Jouw tips zijn prima om mee te beginnen als dit nog gebeurt!

@OPL.JF Als je hier nog last van hebt, dan raad ik je aan om de tips van Willy te volgen. We horen dan graag hoe het verder gaat. Laat het ook gerust weten als je vragen hebt.