Skip to main content

Mijn gearchiveerde mails in Outlook zijn per ongeluk verwijderd. Ze staan niet meer op de computer.
Een kennis vertelde me dat ze misschien nog 30 dagen op de server van de provider bewaard worden.
Is dit correct en kunnen ze dan teruggezet worden?

Hallo @Jos Erp dan zou je in de webmail kunnen kijken of de mails daar nog in staan.

Als je Outlook gebruikte via IMAP is het in de webmail ook weg, anders nog even de prullenbak in de webmail controleren.

Staat er in de webmail niets meer, dan is het pech, weg is weg.

Daarom is het ook verstandig belangrijke mail op een eigen pc op te slaan, dus niet in het mailprogramma en eventueel uit te printen.

 

 


Beste Wijsgeer,

Dit is dus in tegenspraak met hetgeen mijn kennis zei, namelijk dat bestanden op de server nog 30 dagen bewaard blijven.

Groet, Jos


Beste Wijsgeer,

Dit is dus in tegenspraak met hetgeen mijn kennis zei, namelijk dat bestanden op de server nog 30 dagen bewaard blijven.

Groet, Jos

Hallo @Jos Erp , als de prullenbak ook door jou geleegd is, is het echt definitief weg en heeft jouw kennis , wat KPN betreft, het bij het verkeerde eind, helaas.

Mail uit de mailservers van KPN haalt KPN ook nooit zelf weg en verdwijnt ook nooit vanzelf, de beheerder van het mailaccount, jij dus, of anderen die toegang hebben tot het account, zijn daar zelf verantwoordelijk voor.

 


Hallo @Jos Erp, maakte je gebruik van POP instellingen ben ik bang dat de berichten niet meer in de webmail staan, tenzij er aangevinkt was: Bewaar kopie op de server. Met IMAP blijven de berichten op de server, tenzij de gebruiker ( in dit geval jij) ze daar heeft verwijderd. Is dat het geval, moet ik melden dat die berichten dan ook echt weg zijn.Â