Skip to main content
Hallo KPN,



Ik ben de functioneel beheerder van een site die door zo'n 12000 mensen actief gebruik wordt.

De laatste anderhalve week krijgen wij meldingen dat mails vanuit ons no_reply adres, dat we gebruiken voor ons gebruikersnaam vergeten / wachtwoord vergeten proces, niet door onze gebruikers worden ontvangen.



Wat opvalt is dat alle gebruikers die dit melden gebruik maken van mailadressen met een KPN domein: @planet.nl @hetnet.net @kpnplanet.nl @kpnmail.nl.



Ook zie ik dat de mails ons systeem verlaten.



En we zien ook dat mails van onze niet-no-reply mailadressen WEL aankomen bij mensen die tegen het probleem aanlopen.



Ik kan de precieze tijdstippen van versturen en de mailadressen van zowel verzender als ontvanger aanleveren, maar dat doe ik liever niet op dit openbare forum.



Kunnen jullie mij verder helpen? Hetzij met een prive bericht of door me in contact te brengen met iemand van jullie beheer team?



Alvast bedankt!
Hallo @Werktitel Goed dat je dit hier even meldt! Ik ben zelf geen enorme expert op dit gebied. Wellicht worden de mails onverhoopt als spam gezien, dat zou een verklaring kunnen zijn. Je kunt het beste even mailen met onze Abuse-afdeling. Zij kunnen je ongetwijfeld meer vertellen en verder op weg helpen.
Waarschijnlijk is de melding 550 5.5.0 Mail Rejected. Is dat het geval, stuur tegelijk met een mail aan abuse ook de originele mail naar samples@kpnmail.nl. Dit scheelt qua snelheid van oppakken.
Bedankt voor de tips! Ik heb inmiddels mails gestuurd naar de abuse afdeling en naar samples@kpnmail.nl

Reageer