Skip to main content
Antwoord

Mails verstuurd vanuit Webmail komen niet aan bij Outlook adres

• August 31, 2025
  • 8 reacties
  • 89 keer bekeken

Pam Linde
Nieuwkomer

Juiste SPF instellen aub.

Omdat verstuurde emails naar outlook emailadres niet aankomen.

Volgens Microsoft is oorzaak: 

“Dit komt door een verkeerde configuratie van SPF aan de kant van de afzender (dus KPN webmail). Neem contact op met uw e-mailserviceprovider (is KPN), zorg ervoor dat ze de juiste SPF hebben ingesteld. Microsoft verplicht nu de juiste SPF, DKIM en DMARC voor afzenders van e-maildiensten met een hoog volume. Als deze configuratie onjuist is, kan dit leiden tot harde afwijzing.”

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Pam Linde, welkom op onze community! Ik zie dat er al heel goed meegedacht wordt! Kom je er een beetje uit zo?

Op onze kennisbank hebben we hier ook nog wat achtergrond informatie over: 

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 31, 2025

Beste ​@Pam Linde met de KPN webmail is niets mis, daar valt ook niets in in te stellen, behalve wat persoonlijke instellingen.

Standaard staat de webmail van KPN dus goed ingesteld en moet er iets anders aan de hand zijn.

Met het adres van de geadresseerde bijvoorbeeld.

Suur via de webmail maar eens een mail naar jezelf en als die goed aankomt, beantwoordt de mail dan tevens. Als dat goed gaat weet je 200% zeker dat de webmail goed werkt.

Pam Linde
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 31, 2025

Dank voor de reactie. Wat je voorstelt heb ik al een aantal keer gedaan. Een mail naar mezelf (outlook account) gestuurd. Maar geen enkele mail komt aan. Steeds hetzelfde bericht van postmaster@outlook.com over de onjuiste SPF instelling van 'sending domain'. Is dus KPN.

HeidiV
Topper
  • August 31, 2025

Hi ​@Pam Linde 

Welk KPN domein gaat het om?
Dat is het gedeelte achter de @ in je e-mailadres.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 31, 2025

Beste ​@Pam Linde als je een mail stuurt naar een outlook adres heb je dus geen mail naar jezelf gestuurd.

Via de webmail een mail naar jezelf sturen doe je met je @kpnmail.nl account.

Of heb je je outlook account ook in de webmail opgenomen, wat dus kan, zoals je nisschien (niet) weet.

Pam Linde
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 31, 2025

Het gaat om Xs4all.nl

HeidiV
Topper
  • August 31, 2025

Het xs4all.nl domein is goed ingesteld voor zover ik kan zien voor SPF, DKIM en DMARC.

Test mail via een xs4all.nl naar een outlook.com e-mailadres komt aan in Postvak IN zonder enige foutmelding.

Raar dat het bij jou dan fout gaat, staat er in die melding ook bij via welke server/IP adres die mail verstuurd is?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 3, 2025

Hoi ​@Pam Linde, welkom op onze community! Ik zie dat er al heel goed meegedacht wordt! Kom je er een beetje uit zo?

Op onze kennisbank hebben we hier ook nog wat achtergrond informatie over: 

• September 3, 2025

Steeds hetzelfde bericht van postmaster@outlook.com over de onjuiste SPF instelling van 'sending domain'. Is dus KPN.

Kun je een schermafdruk plaatsen van dat bericht?