Skip to main content

Sinds de overgang van Telfort naar KPN krijgt mijn dochter op haar xmsnet-mailaccount mails voor iemand anders met dezelfde mailnaam, maar met een telfort-account (…...@telfort.nl). Het betreft hier vaak vertrouwelijke mails (o.a. van UWV) die dus voor die andere persoon zijn bestemd. Bizar!

Dit al eerder aangegeven bij KPN met terugbelverzoek, maar totaal geen reactie.

Wellicht helpt dit nu????!!!!

@HJM01 Welkom op het forum. 

Wat super vervelend dat je dochter e-mails krijgt die niet voor haar bedoeld zijn! Ik zoek graag voor je uit wat ik hierin voor je kan betekenen. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen met het e-mailadres waar het om gaat? Dan ga ik op onderzoek uit! 


Beste Rutger,

Hartelijk dank!

Invullen van dat profiel is bijna een dagtaak, graag op een andere manier contact, bij voorkeur telefonisch.

Groet, Henk


@HJM01 Kan het zijn dat je nog geen dag over hebt gehad? Ik zie namelijk nog geen gegevens ingevuld in je forumprofiel. 😉 Je hoeft hier alleen het e-mailadres en je postcode en huisnummer in te vullen in dit geval. Daar heb ik voldoende aan. 

Ik heb helaas geen mogelijkheid om telefonisch contact met je op te nemen. Je kunt wel altijd zelf bellen naar 0800-0402, dan kunnen mijn collega's daar je verder proberen te helpen. 


Hoi Rutger,

Heb het profiel inmiddels ingevuld, maar kan daarin geen e-mailadres kwijt?!

Hoe kan ik je dat doen toekomen zonder dat iedereen het ziet?

Vandaag contact gehad met de KPN Klantenservice. Probleem niet opgelost, maar waarschijnlijk wel duidelijk wat er moet gebeuren om het op te lossen. Helpdesk/Klantenservice kijkt daar verder naar, maar verwees mij ook naar dit forum/naar jou. Daar verwachten zij meer van.

De situatie: mijn gezinsleden en ik zelf hebben al sinds jaar een dag een @xmsnet.nl account als mailadres. In mijn KPN zag ik nu dat we allemaal ook een @telfort.nl account hebben. Nooit geweten en maken we ook geen gebruik van. De namen voor @xmsnet.nl zijn 1-op-1 overgenomen voor @telfort.nl en dat gaat goed, behalve voor mijn dochter haar mailadres. Er is blijkbaar iemand met dezelfde naam en hetzelfde telfort-mailadres. Bij mijn eigen mailaccount is er ook iemand met hetzelfde telfort-mailadres, dat is nl. mijn vader, maar daar heeft men wel opgelet, want daar heeft men achter mijn naam -1 gezet en vervolgens @telfort.nl.

Kortom, het telfort-mailadres van mijn dochter moet aangepast worden en dan is het probleem zeer waarschijnlijk opgelost. Maar ………

In mijn KPN zou ik dat zelf moeten kunnen volgens helpdesk/klantenservice, maar dat is dus niet het geval. Ik kan alleen het wachtwoord wijzigen, maar meer niet. Ik verwacht dus dat KPN het mailadres van mijn dochter aanpast om verdere ellende te voorkomen, voor mijn dochter, maar vooral voor die andere dame waarvan vertrouwelijke mails nu door iemand anders kunnen worden gelezen.

Als ik zelf de mogelijkheid zou hebben het mailadres aan te passen, graag, dan zou het in 2 minuten geregeld zijn. Nu ben ik er al met al zo’n 3 uur mee bezig ……..

Hoor graag van je, alvast bedankt.

 

 


Hoi Rutger,

Vandaag gebeld door een mevrouw van KPN en uitermate deskundig geholpen. Het probleem lijkt opgelost. Mocht dit toch niet het geval zijn, dan meld ik mij weer.

Groet, Henk


@HJM01 Bedankt voor de duidelijke uitleg! Wordt het Telfort e-mailadres ook daadwerkelijk door je dochter gebruikt? Mocht dat niet het geval zijn, dan kan ik namelijk het Telfort adres van je dochter verwijderen en kan er een nieuwe aangemaakt worden. 

Mocht het e-mailadres wel gebruikt worden dan is het handig om eerst een back up van de e-mails (die voor haar bestemd zijn) te maken. 


Hoi Rutger,

Zoals ik na mijn uitgebreide reactie schreef, lijkt het issue nu opgelost door tussenkomst van een deskundige dame van KPN. Dus laten we afwachten of het zo blijft.

Het telfort.nl mailadres wordt in ieder geval niet door mijn dochter gebruikt, sterker nog zij en wij wisten niet dat wij allen überhaupt telfort-accounts hebben. Maar de xms-accounts ‘hangen’ wel onder de telfort-accounts, dus verwijderen van telfort-account lijkt me risicovol.

Groet, Henk


@HJM01 Excuus, onze reacties hebben elkaar gekruist! Fijn dat het probleem opgelost lijkt te zijn. Ik doe vooralsnog niets. 

Mocht mijn tussenkomst toch nog nodig zijn dan hoor ik dit graag!