Skip to main content

Ik werk met Outlook en Office 365. Mail wordt slechts (ongeveer) 14 dagen hier weergegeven en kan ik daarna nergens meer vinden. Is dit een instelling in Outlook, bij KPN of wellicht nog ergens anders?

@RonRk 

Dit is waarschijnlijk een instelling in Outlook. Waarschijnlijk heb je de opties “bewaar een kopie van email op de server” en “verwijder email van server ouder dan XXX dagen” (waarbij XXX op 14 is ingesteld) aangevinkt. Als je email langer op de (KPN) emailserver wil bewaren moet je deze opties voor alle emailaccounts die je in Outlook die met POP zijn ingesteld, veranderen.


Volgens mij heb ik Imap instellingen


@RonRk 

Hoeveel emailaccounts heb je in Outlook ? Als je meer dan 1 account hebt moet je alle accounts controleren. Staat daar “IMAP.kpnmail.nl” of POP.kpnmail.nl” als de “inkomende server” ?

Misschien heeft iemand toegang tot jouw account ? Wijzig daarom eens alle wachtwoorden (ook van “MijnKPN"). Blijven dan wel alle emails staan ? Gebruik je misschien ook GMail om emailop te halen van een KPN account ? zo ja, dan moet ook daar de instellingen controleren.


Ik denk dat je daar een goed punt hebt. Heb idd nog een Windows live programma actief. Die heeft wel Pop3. Dat is de oplossing! Thanks!


Ik denk dat je daar een goed punt hebt. Heb idd nog een Windows live programma actief. Die heeft wel Pop3. Dat is de oplossing! Thanks!

Dat programma snel buiten gebruik stellen @RonRk , wordt al jaren niet meer ondersteund en is vervangen door MAIL in Windows 10/11.

 


Ik raad altijd aan om bij de overstap van POP naar IMAP je wachtwoord van je mailbox aan te passen. Zo voorkom je dat een van je devices opeens je mailbox leegtrekt.