Skip to main content

ik heb een probleem met het versturen van mails. Ontvangen lukt wel. Vanaf mijn Mac lukt het niet, maar vanaf iPad en iPhone wel. De instellingen kloppen en heb het ook geprobeerd via webmail dat lukt ook. Ik heb opnieuw geïnstalleerd. Dat helpt niet. Ik lees iets over Abuse@kpn.com. Zou dat kunnen? Heb geprobeerd om in contact te komen met KPN maar ik word doorverwezen naar de website, die geen oplossing biedt. Inmiddels heb ik iemand naar de lap top laten kijken. Die komt er niet uit en verwijst weer naar KPN. Kortom, waar moet ik zijn om dit probleem op te lossen?

Hoi @Louk01 . Welkom op het forum.

Als jij via de webmail en vanaf de iphone en ipad wel gewoon kunt mailen is er niks aan de hand met je mailadres of het mailplatform.

Dan moeten we de oorzaak waarschijnlijk in de mac en/of de mail software. Welk programma gebruik jij op de mac?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Ook bij mij worden de mails niet verstuurd. De mails blijven in de outbox hangen, maar dit is alleen het geval als ik op een ander wifi netwerk zit en niet thuis op het KPN wifi. 
Wie weet raad?

 


Hoi @Johan Mulder .  In principe zou het niet uit moeten maken. Maak jij gebruik van een mailprogramma? Of werk je via de webmail?

Via de webmail zou het altijd moeten werken.  Als je een zogenaamde mail client gebruikt ben ik wel benieuwd hoe jij het account hebt ingesteld. 


Ik wek niet met webmail maar met Outlook. 
Hoe zou de mail client ingesteld moeten staan?
Hoor het graag.


@Johan Mulder : je kunt de stappen via deze website doorlopen:

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail.htm

 

Vroeger werd er veel gebruik gemaakt POP protocol.  Dat is achterhaald en tegenwoordig heeft IMAP de voorkeur. 

Mocht jij het nog via POP hebben ingesteld is het wel belangrijk om bestaande mail te backuppen.