Skip to main content

gisteren had ik geen mogelijkheid om email te ontvangen. na lang proberen en wachtwoorden te veranderen enz enz… gebeld. Blijkt dat de server plat ligt. tot nu toe heb ik nog steeds geen mogelijkheid mijn mail op te halen. Doet de server het weer of niet. Zou fijn zijn als kpn dat online of via sms communiceert. 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Die storing was gisteren rond half vijf al verholpen.


Hi @duitsedogmuisie, welkom op het forum!

De storing was inderdaad vrijdag aan het eind van de middag wee voorbij, je zou vanaf dat moment dus weer gebruik moeten kunnen maken van de mail. De storing heeft op onze storingspagina gestaan, waarbij ook de eindtijd van de storing aan is gegeven :slight_smile: Is alles bij jou inmiddels ook weer in orde?

Als je toch nog steeds problemen ervaart, zou je me dan kunnen vertellen of je wél in kunt loggen via de webmail?


Hallo Maja,

Bedankt voor je reactie. Ik heb van alles veranderd en gecontroleerd maar het lukte niet. De instellingen voor de server klopten maar het lukte niet.  Ik heb mijn hele outlook weggegooid. 


Hmm, dus je hebt Outlook nu niet meer op je pc of laptop staan? Of dat nog wel maar je hebt je account verwijderd?

Heb je al wel geprobeerd of je in kunt loggen via deze pagina? Zo nee, zou je dan op de ‘wachtwoord vergeten’ optie willen klikken en via die weg een nieuw wachtwoord in willen stellen? Als het je wel weer lukt om via de webmail in te loggen, kunnen we daarna weer met Outlook aan de slag gaan om je mail daar ook weer werkend te krijgen :slight_smile:


Ik kan niet inloggen. Ik gebruik het wachtwoord van kpn id. Ik heb er vrijdag zo lang bijgezeten dat ik er helemaal hopeloos van werd. Ik begrijp het niet meer. Ik heb ook nog nooit ingelogd via webmail. 

 


Ik gebruik het wachtwoord van kpn id.

Maar jouw e-mail heeft een eigen wachtwoord.

Je kunt het wachtwoord van jouw e-mailadressen beheren via https://email.kpn.com.

Daar moet je overigens wel met jouw KPN ID inloggen.


Bedankt voor je berichten. Ik heb het gedaan. Echter van de wachtwoorden begrijp ik niets. Heb mijn wachtwoord veranderd van de mail en nu heb ik mijn outlook weer. Maar ik dacht echt dat het hetzelfde wachtwoord was als KPN ID. De helpdesk heeft me een keer geholpen omdat kpn zelf mijn wachtwoord had gewijzigd vanwege hacken. Sindsdien gebruikte ik KPN ID wachtwoord maar blijkbaar werkt het anders. Begrijp het niet maar het werkt weer. heb alleen mijn bewaarde berichten niet terug… Bedankt voor je geduld en berichten. WJB


Ik snap heel goed dat het best verwarrend kan zijn, al die verschillende wachtwoorden :confused:

Heel fijn dat alles nu weer werkt, bedankt @wjb voor je hulp hierbij! :relaxed:


Eerlijk gezegd krijg ik steeds het bericht (al 9x)_ dat er problemen zijn met het synchroniseren… en nu weer hetzelfde probleem dat de accountgegevens niet zijn opgeslagen. begrijp er niets meer van.

 

 


Hmm, dus het is toch nog niet helemaal in orde? Zou je dan toch eens in willen loggen bij de webmail via deze link: KPN Webmail? Je kunt als gebruikersnaam je emailadres invullen en daarna het wachtwoord dat je daarbij verzonnen hebt. Als je daar in kunt loggen, kloppen de inloggegevens. Als het daar niét lukt, klopt wellicht je wachtwoord toch niet. Ik hoor graag hoe ver je hier mee komt!


ik heb ingelogd via de link en ik zie ineens dat mijn mail daar staat met het gisteren aangemaakt ww, nooit gezien. waarom ik dan steeds foutmeldingen krijg op mijn computer  en geen contact met de server snap ik niet want heb zo onderhand alle ww al geprobeerd. en de instellingen lijken goed. synchronisatie fout, of geen contact met de server.


Fijn dat het wél lukt met de webmail! Je dient nu dezelfde inloggegevens te gebruiken in Outlook. Bij de regel van de ‘gebruikersnaam’ kan je je volledige emailadres invullen, en verder hetzelfde wachtwoord als je nu hebt gebruikt om in te loggen via de webmail.

Je mag dus de volgende instellingen gebruiken:

Ontvangen
IMAP (beveiligd):

  • Server: imap.kpnmail.nl
  • SSL: aanvinken
  • Poort: SSL/TLS poort 993
  • Gebruikersnaam: KPN e-mailadres
  • Wachtwoord: KPN wachtwoord

Verzenden
Authenticated (voor mobiele en vaste aansluitingen):

  • Server: mail.kpnmail.nl
  • SSL: TLS aanvinken 
  • Poort: SSL/TLS poort 587
  • Gebruikersnaam: KPN e-mailadres
  • Wachtwoord: KPN wachtwoord

 


Is het gelukt om de instellingen te proberen? Hoor graag of alles weer werkt bij jou :slight_smile:


nee helaas

 


Als je de instellingen precies zo hebt staan als in het bericht hierboven, is het mij een raadsel waarom het nog steeds niet goed gaat. Je kunt inloggen en mailen via de webmail, dus je mailaccount is actief en de inloggegevens die je daarvoor gebruikt kloppen ook. Ik kan vanaf de kant van KPN dan ook geen verklaring meer bedenken.

Wat je nog kan proberen, is je account helemaal verwijderen uit Outlook en daarna opnieuw toevoegen. Op deze pagina kan je zien hoe dat moet: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm. Je kunt hier de Outlook versie aanklikken waar je gebruik van maakt en krijgt dan te zien hoe je een account kunt verwijderen en daarna weer toevoegen :slight_smile:

 

Als het daarna nog steeds niet goed gaat (of het verwijderen en opnieuw toevoegen lukt niet), zou je dan met ons willen bellen via 0800-0402? Mijn collega's van de telefonische klantenservice hebben een manier om met je mee te kijken om je makkelijker te kunnen helpen!