Skip to main content
Voor een klant probeer ik een extern mail-account van de voetbalclub in te stellen. Het webmail adres is onbereikbaar via het KPN-netwerk (https://web215.controlepaneel.net/roundcube/) via zijn modem. Ook via de Windows 10 mail-app krijgt hij geen verbinding met de server mail.domein.nl, beiden gaan via hetzelfde ip-adres waarnaar pingen ook niet lukt.

 

Als ik een Wi-fi hotspot vanaf de telefoon of mijn thuisnetwerk van een andere provider probeer kan het adres wel bereikt en gepingt worden en wordt ook de mail bijgewerkt. De instellingen in de mail-app staan dus wel goed.

 

Het lijkt erop dat het IP-adres geblokkeerd staat bij KPN of in de firewall van de modem, die helaas niet is uit te schakkelen. Ook als ik de smtp en imap port-forward op de router helpt dat niet.
Al via meerdere manieren bij KPN neergelegd en op advies van hun een forumpost aangemaakt.
 Met vriendelijke groet, SlengerNL

@SlengerNL :

Kijk eerst eens of dat emailadres / -account / IP-adres inderdaad geblokkeerd is.

https://blacklist.kpnmail.nl/


Hi @SlengerNL, niet zo handig dit :confused:

Als er inderdaad iets geblokkeerd staat, kan je de situatie het best voorleggen aan onze afdeling Abuse, te bereiken via abuse@kpn.com. Als je daar het hele verhaal (inclusief alle relevante gegevens) naar toe mailt, zullen ze je vanuit daar verder gaan helpen!


Goeiemorgen @SlengerNL ,

KPN blokkeert geen ip-adressen van websites, tenzij het op gerechterlijk bevel is (en dat is alleen maar het geval bij the piratebay). Als ik een controle uitvoer op mijn thuisverbinding dan kan ik de webmail ook gewoon bereiken, dus er lijkt ook geen DNS probleem oid gaande te zijn. In de firewall van het modem zal ie ook niet geblokkeerd zijn, want daarin worden ook geen specifieke ip's geblokkeerd. Wat in dit geval waarschijnlijk gaande is, is dat de hostingpartij het ip-adres van jouw klant geblokkeerd heeft. Heb je hier al eens naar geinformeerd?


Dank voor de  opheldering @Raymondt!

Ben je er inmiddels verder mee gekomen @SlengerNL?


Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het gelukt is! Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel  :slight_smile: