Skip to main content

Ik ben recent overgezet van xs4all. Ik heb op mijn 1e e-mail het mallware filter aangezet. Hoe zet ik het mallware filter aan op het 2e e-mail. Moet ik dan weer een kpn-id aanmaken voor het 2e e-mail?

MvG Hans

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Ik ben recent overgezet van xs4all. Ik heb op mijn 1e e-mail het mallware filter aangezet. Hoe zet ik het mallware filter aan op het 2e e-mail. Moet ik dan weer een kpn-id aanmaken voor het 2e e-mail?

MvG Hans

Admin: Dubbele topics samengevoegd

 


Wat bedoelt u met malware filter? Een filter aanzetten op de email is helemaal niet mogenlijk. 

Er bestaat wel een malewarefilter filter, maar dat is voor gewoon het internetverkeer. Dat heeft niets met mail te maken.


Waarom stelt u dezelfde vraag 2 keer?

https://forum.kpn.com/de-huiskamer-5/moet-ik-voor-ieder-e-mail-een-aparte-kpn-id-maken-564386

Admin: Meeverplaatst


@0HANS0 

Bedoel je het filter in de KPN webmail waardoor de software geen afbeeldingen laadt ? Zo ja, dat moet je voor elke emailbox apart aanzetten.

Je heb een KPN ID nodig om diverse zaken te regelen in “MijnKPN". Zoals bijv. het aanmaken van emailadressen en emailaccounts en het wijzigen van wachtwoorden voor elk van die emailaccounts.

Als je bijv. 3 emailaccounts/-boxen hebt, heeft iedere mailbox een aparte gebruikersnaam en wachtwoord. Aan elke mailbox kun je maximaal 10 aliassen hangen. Wil je via de KPN webmail toegang krijgen tot jouw mailboxen dan moet je voor elke van die 3 mailboxen een andere combinatie van gebruikersnaam + wachtwoord gebruiken (die alleen voor die ene mailbox geldt). 

Het KPN ID heb je hiervoor niet nodig. Het is ook goed om voor het KPN ID een apart wachtwoord te kiezen. Dit maakt het voor een kwaadwillend iemand veel moeilijker om binnen te komen.


@0HANS0 

Of bedoel je het (KPN) spamfilter dat allerlei spamberichten tegenhoudt ? Het spamfilter staat gewoon altijd aan bij de KPN en geldt voor alle emailadressen.


Inmiddels gelukt. Ik moest internet van xs4all nog koppelen aan mijn kpn-id.


Hi @0HANS0, goed om te zien dat je hier al informatie en tips gekregen hebt, én dan je er intussen uit gekomen bent.

Mocht je nog meer willen lezen over ons Malware filter, we hebben ook een handig artikel met veel informatie in onze Kennisbank:

Â