Skip to main content
L.S,



Na de overgang van onsbrabantnet naar kpn gebruik ik nog steeds mijn mailadressen van onsbrabantnet.

Sinds een paar dagen is mijn map verzonden items ineens verdwenen. Ook in webmail zie ik de mappen niet.

Berichten die ik verstuur komen wel aan, maar mijn historie is weg. Ook kan ik geen enkel bericht dat ik verstuur nog terugzoeken.

Hoe kan dit? Wat kan ik hier aan doen?
Gebruik Je gewoon de normale webmail van KPN? Volgens mij is de map "Verzonden" een vaste map, die kan helemaal niet weg zijn.




Bij KPN webmail zie ik twee mappen: eenmaal Verzonden, daarnaast een folder Mijn mappen met daarin Verzonden items. In beide folders zitten door mij verzonden items, geen dubbele vermelding. KPN kan (nog steeds) niet uitleggen hoe dit komt, geeft Microsoft de schuld en geeft ook een vaag verhaal dat dit aanpasbaar zou zijn (alleen kan ik die aanpassingen nergens vinden in Outlook2016). Ook binnen Outlook komen deze twee folders voor: Verzonden items en Sent. Het eerste plaatje komt uit Outlook, het tweede uit Webmail. Duidelijk dat het niet duidelijk is waar dit vandaan komt.


Beste Nick83,



Vrijwel alle verzonden berichten, vanuit Onsbrabantnet, zijn verdwenen. En als ik iets stuur staat het verzonden bericht ook niet meer bij de verzonden items. Ik gebruik nog steeds mijn oude account en niet het account van kpn. Vanmorgen zag ik op de website van kpnwebmail ineens een melding over een andere mailclient binnenkort. Misschien dat er op de achtergrond werkzaamheden worden uitgevoerd, die er voor zorgen dat oude accounts langzaam (moeten) verdwijnen?
Dat kan ik wel. Dat komt omdat je Outlook gebruikt. En die gebruikt in de communicatie met de server Nederlandse namen voor de mappen. Die bestaan niet. De namen van de mappen op de server zijn in het Engels.



Omdat de map "Verzonden items" niet bestaat, word die dan aangemaakt. Alle andere mailprogramma's gebruiken in de communicatie met de server gewoon de Engelse namen. Zoals het ook hoort. En dan gaat het gewoon goed.



Bijv. de standaard mail apps van Android en Apple telefoons en tableds gebruiken allen maar de Engelse namen. Mozilla Thunderbird ook, de Engelse namen voor de mappen. Wat ook volstrekt logisch is.



Je kunt in de instellingen van Outlook overigens de namen van de mappen wel ergens in het Engels zetten, maar ik weet niet hoe of waar.
Je kunt in de instellingen van Outlook overigens de namen van de mappen wel ergens in het Engels zetten, maar ik weet niet hoe of waar.



Dit wordt al lang door "Slimmerikken" verteld, kan deze instelling nergens vinden. Dus heb ik niets aan die opmerking!
Je kunt in de instellingen van Outlook overigens de namen van de mappen wel ergens in het Engels zetten, maar ik weet niet hoe of waar.



Dit wordt al lang door "Slimmerikken" verteld, kan deze instelling nergens vinden. Dus heb ik niets aan die opmerking!


In dat geval zit er niks anders op dan een ander mail programma te gebruiken. Als je tenminste een oplossing wilt...
Beste Nick83, en anderen....



blijft vreemd.... ineens een paar uur later is de map er weer... zowel verzonden als de map sent items... het grootste deel van de verdwenen berichten staat echter in de prullenmand😳



en ik heb geen instellingen of wachtwoorden gewijzigd.....



de wondere wereld van......
Overigens mis ik flink wat van mijn verzonden berichten sinds 4 september❓
Hoi @RJAVE . Welkom op het forum.

Zo te lezen ervaar je een hoop vreemde verschijnselen waar ikzelf ook niet een-twee-drie een antwoord op heb.

Met wat voor protocollen en hoeveel apparaten werk jij waarop je de mail op ontvangt? Gebruik je structureel IMAP? Of ook nog ergens het POP protocol?

Hoe zit het nu in de webmail? Is daar alles weer intact?
Beste Erwin,



Op mijn telefoon gebruik ik het postoffice protocol.

Wat de oorzaak van alle ellende is, weet ik niet. Feit blijft dat ineens de map terug is, maar een aantal weken ontbreken. Via webmail zie ik ook niet alles. Lijkt er op dat het gebruik van mijn oude mailadres achter een kpn account niet altijd soepel werkt. En omdat ik ook een paar alias adressen heb zie ik zelfs een paar berichten bij een alias terug.... (die ik overigens middels imap benader). Het enige dat er tussentijds gewijzigd is, is een update van mijn besturingssysteem op de telefoon.
Het zou kunnen dat je op de achtergrond gemigreerd bent. Dat gebeurt soms en kan dit soort symptomen veroorzaken. Is alles ondertussen weer bij het oude?
Beste Erwin,



ik mis helaas een groot deel van de verzonden items. Verder werkt alles weer.

Dat is jammer en ik heb er geen verklaring voor. Ik vrees dat we dat niet terug kunnen halen.