Skip to main content
In het email bestand op de Imac had ik mappen op de Mac zelf staan en had ik mappen onder het kpnmail staan. Deze mappen zijn door de geweldige hulp van KPN verdwenen. Hoe vind ik deze terug?
Hoi @rw33

druk op het pijltje links naast de naam

Heb je Slimme postbussen aangemaakt druk dan rechts op Toon om ze zichtbaar te maken
Het probleem is dat er geen naam meer staat, allen maar Inkomend, en dus ook geen pijltje.

Maar in ieder geval dank voor de moeite.
Geef even een screenshot als je wilt, zonder je gegevens bloot te geven

Dit doe je via de Voorvertoning app en dan in de topbalk kiezen Archief - Maak schermafbeelding
Deze bedoel ik @rw33






Hi, snap ik, maar daar geen pijltje.???
Het vreemde is dat de status van de account OFFLINE staat, maar de mail werkt wel?
Het vreemde is dat de status van de account OFFLINE staat, maar de mail werkt wel?

Kijk dat is meer info!

Klik de inkomende rechts aan en kies voor Gebruik alle accounts online
Wat ook kan zijn is dat je account op een andere manier offline is.

Maak Mail actief en klik in de bovenste taakbalk Mail - Voorkeuren aan.

Zorg ervoor dat het vinkje bij schakel account ingeschakeld is.




@rw33, een vreemde gewaarwording dat opeens een aantal mappen verdwenen zijn! Je zegt met behulp van KPN, op welke manier bedoel je dat? Dan kan ik misschien achterhalen hoe (en of) deze terug te halen zijn.



Verder ben ik benieuwd of ze niet toevallig zichtbaar worden als je het account op online zet, en of je de gearchiveerde / verwijderde items hebt gecontroleerd!
@rw33, ik heb helaas geen reactie meer gezien. Ben je er inmiddels uitgekomen en zijn de mappen weer terug?
Hallo Susan,

Excuus had jouw eerste bericht gemist.

Tijdens vakantie konden wij geen mail meer versturen, KPN gebeld voor hulp. Dat heb ik geweten, uren aan de telefoon gehangen. Diverse mensen gesproken en men ging eerst allemaal dezelfde protocollen volgen van nieuwe wachtwoorden e.d. heeft allemaal niet geholpen. En bij thuiskomst wilde de iMac helemaal niet meer meewerken ondanks correct ingevulde nieuwe wachtwoorden e.d. Op een gegeven moment wist KPN het ook niet meer, en ondanks dat door de KPN hulp niets meer werkte, wist een medewerker te melden dat zijn service ophield en dat het forum misschien een idee was of Apple bellen. Deze medewerker moet echt ontslagen worden. Maar dat terzijde.



Wat je zegt, account on-line off-line ook geprobeerd, maar dat was het ook niet.

Het laatste plan is de mail geheel te verwijderen en opnieuw installeren, echter de mappen die nu nog wel zichtbaar zijn (de verdwenen mappen zijn trouwens wel zichtbaar op KPN Webmail en op de andere laptop) staan op de mac zelf, dus ik ben bang dat als ik de mail eruit gooi, dat ik deze mappen weer kwijt ben.



Dus de mappen zijn nog steeds niet zichtbaar op de mac.
@rw33



Heb je het volgende al geprobeerd?:



Als je in het Apple-mailprogramma zit, tik je bovenin op weergave.

In weergave staat een optie” Pas knoppenbalk aan” . Daarmee kun je verdwenen postbussen weer terugplaatsen naar de bovenste balk.
Helaas, daar vind ik de verdwenen postbussen ook niet.
Probeer eens in de bovenste taakbalk het Appeltje aanklikken en kiezen voor Forceer stop.

Klik Finder aan en klik op Start opnieuw.

Het duurt slechts een paar seconden tot Finder opnieuw is opgestart.



En nogmaals de vraag om eens een schermafbeelding te maken zoals ik hierboven ook gedaan heb.
@rw33, nog geen oplossing dus! Ik ben inmiddels wel benieuwd wat je telefonisch besproken hebt en wat je allemaal hebt gewijzigd aan de hand van dat gesprek.. Ben je alleen in de weer geweest met wachtwoorden, of ook met instellingen op de iMac?



Een screenshot van de instellingen en van de mappen zou echt een toegevoegde waarde zijn voor ons, dat geeft nog dat beetje extra inzicht!
@rw33, mocht je nog vragen hebben dan willen we uiteraard nog verder kijken en je hierbij helpen!

Reageer