Skip to main content

Beste meedenkers, 

Het volgende probleem. Als ik op mijn pc opnieuw windows 10 en office 365 installeer komen mijn mail, mappen en adresboek allemaal weer netjes terug (zonder een back-up te hebben gemaakt). Dit heb ik al vaker gedaan en dat gaat altijd goed. Afgelopen weekend mijn vrouw haar pc gedaan maar daar komen de mail, mappen en adresboek niet terug. Ik kan je vertellen ze was not amused. Al van alles geprobeerd maar niet meer terug te halen. Weet iemand raad? Ter info: er wordt dus gewerkt met windows 10 en office 365 en hebben beide een account van zowel outlook zelf als planet.nl. Alvasty dank voor jullie meedenken.

@bueno60 :

Kan Office die adressen/contacten exporteren/importeren ? (Zie mijn vorig antwoord.)


Helaas onder planet.nl is geen mogelijkheid om zelfs ook maar de adressen/contacten aan te vinken. Ik weet nog wel van vroeger??!! dat het wel kon maar toen was er volgens mij sprake van POP i.p.v. IMAP. Ik heb nog verder gegoogeld maar kwam niet verder dan de al genoemde oplossingen. Ook dat csv biedt geen oplossing. Overigens dat mailstore home programma blijf ik wel een toppertje vinden hoor. Complimenten voor dit advies. Zal dit gaan gebruiken ondanks het ontbreken van de adressen. Of zou er een mogelijkheid zijn om het adresboek te kopiëren/plakken en in een ander mail programma. Of denk ik nu weer te simpel.


@bueno60 :

Het is de webmail of jouw emailprogramma dat de lijst met adressen/contactpersonen maakt/beheert. Als je bijv. alleen vanuit jouw emailprogramma email verstuurt dan zal je tevergeefs in de webmail naar een lijst met adressen zoeken. Die staat dan alleen op jouw computer.

De adressenlijst kan ook gecodeerd zijn en dan weet alleen Outlook/Office die informatie te decoderen. Het lijkt erop dat Microsoft, in dit opzicht, de mensen “gevangen houdt”, wil dwingen om Office/Outlook te blijven gebruiken. Neemt MailStore Home ook die gecodeerde adresbestanden mee in de backup ?

Heb je hier iets aan ?

https://support.microsoft.com/nl-nl/office/contactpersonen-exporteren-uit-outlook-en-gebruiken-in-google-gmail-1bf82c58-6669-45a9-a6be-5f1c5bfc97b0

Maar ik heb geen flauw idee hoeveel informatie er dan wordt geëxporteerd van die contactpersonen.


Willy,

Heeft effe geduurd. Heb al mijn adressen handmatig in de web mail gezet (poe he).  PC opnieuw opgestart,  Vindt wel weer alle mail maar geen adresboek/agenda. De link die jij meegaf gebruikt effect alle adressen staan er nu twee keer in. Maar ja beter te veel dan niks. Ondanks dat vind mail store geen adresboek.

 

 


Adresboek en agenda van KPN webmail kan volgens mij niet gekoppeld worden met een email programma. Als het überhaupt al mogenlijk zou zijn, dan zijn daar aanvullende instellingen voor nodig. POP3 of IMAP ondersteunen het sowieso niet.


@bueno60 :

Tja, contactgegevens in *.CSV formaat is het standaard formaat om contacten uit te wisselen. En een *.CSV bestand kun je ook in een speadsheet laden. Bijv. Excel.

Zijn er nu wel *.ost & *.pst bestanden aanwezig op jouw computer ? Als je die adressen recentelijk opnieuw hebt ingevoerd dan moeten er bestanden aanwezig zijn waarvan de "gemaakt” & "gewijzigd” datum aangeven dat ze recentelijk bewerkt/gemaakt zijn.

Heb je hier iets aan ?

https://www.outlookemailextractor.com/


Willy,

 

Die e mail extractor ziet er veelbelovend uit. Ik heb net een back up hiervan gemaakt en op het eerste oog lijkt ook het adresboek er in te staan. Om het werkelijk te proberen zal ik office 365 eigenlijk moeten verwijderen en opnieuw installeren en kijken of het werkt. Wat denk jij? Maar jouw mailstore home is ook niet verkeerd (ook al staat daar het adresboek niet in.


Kun je in Outlook een (nieuw) 2e “Identiteit”/Profiel creëren ? Dan kun je met dat 2e profiel naar hartelust experimenteren met bovenstaande programmas zonder bang te zijn voor “ongewenste effecten” voor jouw 1e hoofdidentiteit/-profiel en zonder dat jouw bestaande gegevens in dat 1e profiel (onherstelbare) "schade oplopen”.

In het programma dat ik gebruik (Outlook Express Classic) kan ik meerdere profielen/identiteiten aanmaken. Als ik dan in profiel A flink aan het “rommelen” ga dan heeft dat geen enkel gevolg voor de gegevens (denk: adresboek, emails, accounts, mappen, etc. etc.) in profiel B, C, etc.

Nog wat linkjes (m.b.v. GOOGLE).

https://www.windows-helpdesk.nl/meerdere-profielen-gebruikers-in-outlook/

https://support.microsoft.com/nl-nl/office/profielen-of-identiteiten-beheren-in-outlook-voor-mac-fed2a955-74df-4a24-bef6-78a426958c4c#ID0EAABAAA=Nieuwere_versies

https://support.microsoft.com/nl-nl/office/import-and-export-outlook-email-contacts-and-calendar-outlook-e-mail-contactpersonen-en-agenda-importeren-en-exporteren-92577192-3881-4502-b79d-c3bbada6c8ef?ui=nl-nl&rs=nl-nl&ad=nl


Willy,

De eerste twee lijken mij geen optie. Temeer ik daar niet zo veel ervaring mee heb en ik bang ben dan alles overhoop te gooien. De derde optie heb ik geprobeerd maar het resultaat is dat er een heleboel info door elkaar staat met rare termen als “normaal onwaar”, “niet gespecificeerd onwaar”.  Als ik alles nog eens de revue laat passeren (ook alle info van andere meedenkers) heb ik het gevoel dat ik het hier maar bij laat. Het enige wat ik wel ga gebruiken is dan mailstore home. Die is zeker interessant v.w.b. de mail. En ik heb de mailadressen ingevoerd in de web mail dus misschien dat dat gaat werken bij een restore. Toch bedankt voor al je moeite die je genomen hebt. Hopelijk niet teleurgesteld.


Het aanmaken van een 2e profiel aanmaken lijkt mij erg simpel afgaande op de informatie in onderstaande link. En jouw gegevens van jouw bestaande profiel worden dan niet “aangetast". Ik zou het toch eens proberen.

https://www.windows-helpdesk.nl/meerdere-profielen-gebruikers-in-outlook/

Maar ja, ik kan je niet dwingen om dingen te doen die je niet wil doen. Door jou te helpen hier in dit topic heb ik nog weer wat extra geleerd dus het was ook voor mij leerzaam.


Willy,

Ik heb er nog eens over nagedacht maar eigenlijk ben ik er wel klaar mee, Ook mede gezien het feit dat sommige zaken gewoon niet (gemakkelijk) op te lossen zijn. Lees hier dat MS en providers elkaar tegenwerken i.p.v. samen te werken. En dat gaat ten koste van de klant. Zoals je zelf al zegt jij hebt hier ook een hoop van geleerd ondanks dat het (gedeeltelijk) is gelukt en ik ook Nogmaals dank voor je inspanningen.