Skip to main content
Vraag

Mappen in webmail niet zichtbaar

• January 18, 2025
  • 11 reacties
  • 358 keer bekeken

Als ik inlog bij KPN Webmail of op mijn telefoon mijn mail via outlook open, krijg ik daar andere mappen te zien dan die ik in outlook op mijn laptop heb aangemaakt. Het lijkt erop dat het alleen oude mappen zijn en dat er ergens niet gesynchroniseerd is met nieuw aangemaakte mappen.

De optie ‘Wijzig IMAP abonnementen’ heb ik al geprobeerd en verhelpt het probleem niet…

Op welke manier kan ik er voor zorgen dat ik op alle plekken dezelfde submappen te zien krijg? 

Alvast dank!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

• January 18, 2025

Zie je in alle gevallen wel Postvak IN? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 18, 2025

Hoe heb je Outlook ingericht ​@willem.marjorie , via het POP-protocol of via het IMAP-protocol?

Ja, ik zie wel overal mijn Postvak In.

Ik heb geen idee via welk protocol ik het heb ingericht. Waar kan ik dat zien?

HeidiV
Topper
  • January 18, 2025

Ik heb geen idee via welk protocol ik het heb ingericht. Waar kan ik dat zien?

In outlook bij de instellingen van je mailaccount.

Via het POP-protocol.

• January 19, 2025

Via het POP-protocol.

Dan staan alle mappen alleen lokaal op de pc of laptop. Die hebben geen relatie met de mappen op de server/webmail. 

Met uitzondering van de map "Postvak IN". Die staat op de server en in het programma. Maar de inhoud hoeft niet hetzelfde te zijn. Hangt af van de instellingen. 

Aha, dan zit daar waarschijnlijk het probleem? Kan ik dat makkelijk omzetten?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 19, 2025

Aha, dan zit daar waarschijnlijk het probleem? Kan ik dat makkelijk omzetten?

Beste ​@willem.marjorie je kunt een POP-account niet aanpassen.

Ik zou eerst een IMAP account instellen, zodat je niets kwijt raakt en als dat goed werkt het POP-account verwijderen.

Succes.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ja ik sluit mij bij het advies van Jan aan ​@willem.marjorie. Ik zou eerst een goed werkend IMAP-account instellen en dan overwegen om het POP-account te verwijderen. Voor meer informatie zie ook deze pagina op de site van KPN.

Jheroen
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • January 21, 2025

Je kunt je pop mails na het aanmaken van een imap account terug naar de server sturen mits je voldoende ruimte hebt in je mailbox bij KPN. Indien dat het geval is zo raak je je lokale mails niet kwijt en staat daarna alles op de server via imap.