Skip to main content

Hoe kan dat mijn mappen verdwenen zijn

Met het nieuwe kpnplanet mail

Ā 

Admin: eigen topic aangemaakt voor je vraag, losse reactie elders hiermee samengevoegd

Waar zijn mijn opgeslagen mappen geblevenĀ 


HalloĀ @Ricus stout,Ā  kijk eens of deze tip werkt:

Mijn eigen aangemaakte mappen zijn niet zichtbaar na de migratie?
Zorg ervoor dat jeĀ ā€œMijn Mappenā€ ook daadwerkelijk uitgeklapt hebt. Dit doe je door te klikken op het driehoekje ervoor. Als dat niet helpt, ga naarĀ instellingen (āš™ļø) en danĀ  ā€œE-Mailā€ en vervolgens ā€œWijzig IMAP abonnementenā€.Ā  Je krijgt dan een lijst met al je mappen. Mappen die je zelf hebt aangemaakt staan onderaan. Zorg dat deze allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor ā€œOpslaanā€

P.s. hierna nog wel even uitloggen/inloggen!!


KPN zou er mijns inziens verstandig aan doen om bij de migratie de zelf aangemaakte mappen altijdĀ als zichtbaar in te stellen.


HalloĀ @Ricus stoutĀ , ik zie dat je deze vraag hier nog een keer stelt. Zie mijn antwoord in het andere topic. Hopelijk was dat de oplossing.Ā 


Dank je wel alle mappen weer terug gevondenĀ 


Ā 

Ā 


het werkt weer

Ā 


Ook bij mij zijn na de overzetting eigen aangemaakte mappen verdwenen. Met hierboven vermelde hersteloperatie heb ik ze niet terug kunnen vinden.

Wimper


Ook bij mij zijn na de overzetting eigen aangemaakte mappen verdwenen. Met hierboven vermelde hersteloperatie heb ik ze niet terug kunnen vinden.

Wimper

Bij u staan hier allemaal vinkjes?

Ā 


Inderdaad


Inderdaad

Ok. Dan zit er niets anders op dan de mappen terug te zetten vanuit de backup die u minstens 1x per week maakt. Toch?Ā Ā :thinking::wink:


backup maken van webmail

R Rank Wie kan mij zeggen hoe ik een backup maak van een aantal mappen uit mijn webmail. Ik gebruik het standaard webmail-programma van KPN. De bedoeling is dat de inhoud van de mappen aan iemand anders doorstuur. In outlook doe je dat met een pst-file. Hoe doe ik dat met deze webmail, zonder alle mailtjes uit een map door te hoeven sturen? icon

Beste antwoord door Erwin_

Hoi@reneamsterdam . Welkom op het forum!
Ik vrees dat dit geen optie is. We hebben een webmail die wat meer functionaliteit heeft: https://betawebmail.kpnmail.nl/ en ik heb het zojuist even getest. Helaas is het dus niet mogelijk. Een alternatief zou zijn om toch een mailclient te installeren.

De webmail heeft inderdaad geen ingebouwde backup functionaliteit. Dat betekent niet dat er geen manieren zijn om alsnog de mail veilig te stellen. Je kunt bijvoorbeeld een mailprogramma gebruiken. Maar, los daarvan: mappen kwijt is natuurlijk niet de bedoeling. Je geeft aan dat je gecheckt hebt of je alle mappen geabonneerd hebt en dat je daar inderdaad overal vinkjes hebt staan. Dat is al goed. Voor de zekerheid toch nog even de open-deur vraag: Heb je ook de eigen mappen uitgevouwen door op het driehoekje ervoor te klikken?

Ā 

Als je dat ook gedaan hebt, en ze staan daar ook niet, vul dan jeĀ forumprofielĀ in. Vermeld de mailbox waar het om gaat in het vak ā€˜persoonlijke opmerkingā€™ samen met de naam of namen van de mappen die je kwijt bent.