Skip to main content

Hoi,

Ik heb zojuist in mijn KPN webmail diverse (sub)mapjes aangemaakt.

Deze mapjes wil ik graag ook terugzien in mijn outlook mail op mijn iPad.

Vraag:
Wat zijn de stappen op de iPad, om dit met elkaar te synchroniseren zodat ik vanuit mijn mail op de iPad, de mails kan slepen naar het betreffende mapje?


Bedankt voor de reactie(s)

@Fran Cisca 

Heb je op de iPad de accounts met IMAP ingesteld ?


Bedankt voor je reactie Willy.

uhm sorry, ben niet zo technisch…. waar kan ik dit checken op de iPad? 


Bedoel je toevallig hier: ipad instellingen-mail-account

Daar zie ik geen IMAP staan (zie afbeelding) 


@Fran Cisca 

Je hebt de accounts ingesteld op de iPad. Daar staat ook welke “inkomende server” gebruikt wordt. Daar staat bijv. “POP.kpnmail.nl” of “IMAP.kpnmail.nl”. Als daar “IMAP.kpnmail.nl” staat gebruik je IMAP. Dan moet je de mappen in de webmail ook op de iPad kunnen zien.

https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#/topic/e-mail/handmatig-instellen/device


@Fran Cisca 

Ook moet je de nieuwe mappen in de webmail “activeren”. Kies (in de webmail): Instellingen > Email > IMAP abonnementen.


@Fran Cisca

Je hebt de accounts ingesteld op de iPad. Daar staat ook welke “inkomende server” gebruikt wordt. Daar staat bijv. “POP.kpnmail.nl” of “IMAP.kpnmail.nl”. Als daar “IMAP.kpnmail.nl” staat gebruik je IMAP. Dan moet je de mappen in de webmail ook op de iPad kunnen zien.

https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#/topic/e-mail/handmatig-instellen/device

Ik heb alle tapjes bij Instellingen gecheckt, zie nergens staan of ik de POP of IMAP server heb. Aangezien het jaren geleden is dat het is geïnstalleerd denk ik dat het POP3 oid was


@Fran Cisca

Ook moet je de nieuwe mappen in de webmail “activeren”. Kies (in de webmail): Instellingen > Email > IMAP abonnementen.

Dit is gelukt 😃Is dit voldoende om te synchroniseren?


Heeft iemand anders meer kennis van Apple producten / software? ( bijv. @huistijger ??).


@Fran Cisca 

Heeft Apple een optie om handmatig de IMAP mappen te synchroniseren (bijv. rechts klikken) ? Ik heb zelf die optie in mijn emailprogramma maar ik gebruik alleen Windows.


Helaas kan ik jullie niet helpen, ik gebruik nooit webmail, dus heb ik dat probleem ook nooit gehad.
En mijn mailserver staat ergens anders, niet bij de KPN.


@huistijger 

Ik vroeg jouw hulp omdat jij toch meer weet van Apple producten ? Of was dat iemand anders ?


Je KPN Planet account aantikken en kijken of daar bij de server inkomende post imap.kpnmail.nl staat.

Als er een pop adres staat dan een nieuw imap account aanmaken. Je kunt het pop account daarna de-activeren of verwijderen.

Synchroniseren gebeurt zover ik kan zien automatisch. Het is in te stellen bij accounts / nieuwe gegevens.