Skip to main content
Beantwoord

Mappenstructuur weer terug krijgen van mijn @hetnet e-mailaccount

  • 28 July 2024
  • 6 reacties
  • 71 keer bekeken

kan ik inloggen op mijn hetnet email account?

Mijn labtop is gestolen en Ik ben namelijk mijn mappenstructuur kwijt?

Maarten

@Lisadonna2123

Verander allereerst DIRECT ALLE wachtwoorden (ook van het KPN ID) en zorg ervoor dat ALLE wachtwoorden verschillend zijn.

Welk protocol gebruikte je op jouw (gestolen) laptop ? POP of IMAP ? Bij IMAP staan de emails nog op de KPN emailserver, bij POP staan de emails op jouw gestolen laptop, Of misschien een combinatie van beide ?


Hallo Maarten,

 

Je verhaal is niet helemaal duidelijk, hoe kan je de mappenstructuur missen als je niet kan inloggen?

Als je inlogt via webmail https://webmail.kpnmail.nl zie je dan wel alle mappen?

Om alle mappen die in webmail te zien zijn ook in je mailprogramma te zien moet je IMAP gebruiken, als je POP instelt wordt alleen mail opgehaald uit Postvak IN en zie je de overige mappen niet in je mailprogramma.

 

Zie ook deze pagina voor meer uitleg over mailaccounts en de juiste instellingen: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/e-mail-webmail-e-mailaccount-en-e-mailadres

 

Tenzij je laptop goed beveiligd was met versleutelde opslagschijven en MFA dan is het zoals WMG-N opmerkt ten zeerste aan te raden om de wachtwoorden te wijzigen en dat geldt ook voor alle andere accounts/websites waarvan de wachtwoorden opgeslagen waren op die laptop in bijvoorbeeld de webbrowser.


Welkom op de community @Lisadonna2123, wat vervelend dat jouw laptop is gestolen! Dat is altijd erg frustrerend. Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties, wijzig je wachtwoorden zo snel mogelijk om te zorgen dat alles beschermd is. Via de Webmail kan je je mail nu alsnog lezen. Wat betreft de mappen, dat hangt er vanaf hoe jij je mail had ingesteld zoals WGM al noemt. Als dat met POP3 instellingen was, staat die mappenstructuur en alle mails alleen op de bewuste laptop. Als het met IMAP was, zal de mappenstructuur gesynchroniseerd zijn met Webmail en andere apparaten waar je het op gebruikt.


Dank voor je reactie; ik had dit reeds begrepen uit eerdere vragen die hier over gingen; helaas dus voor mij😡


Tja... backups maken hé? Ook van de mail. Maar dat word zo vaak vergeten...


Dat is inderdaad erg jammer! Als je jouw e-mail opnieuw gaat instellen op een ander apparaat is het aan te raden om de IMAP instellingen te gebruiken. Dan kan je zoiets in de toekomst in ieder geval voorkomen.


Reageer