Skip to main content

KPN loopt met deze maximum aan data als bijlage ver achter bij andere providers. Het zou KPN sieren als ze eindelijk dit eens omhoog gooien. Ik had een mailtje met bijlage ivm een beroepszaak. Nou in drie mailtjes moest ik het versturen. Dan ben je bijna verplicht om een Gmail account aan te maken terwijl ik dat eigenlijk niet wil.  Kom op KPN, doe hier iets aan.

admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt 

Hallo @Ben R W  is onderstaande link misschien iets voor je:

filetransfer KPN


Hoi JanD, dit betreft documentatie die ik liever niet in een cloud omgeving zet. Bezwaarschriften en dergelijke. Bovendien is de vraag of de ontvangende partij daar gebruik van wil en kan maken. Per saldo vind ik dat gelet op de technieken met scans en dergelijke de grootte een email inclusief inhoud ter van max 20mb aan de zuinige kant. In ieder geval bedankt voor de info


Wat mij ook irriteert is dat de uitleg in het Engels is. Kom op, er zijn ook nog mensen die het Engels niet machtig zijn of minder kennis hebben van de digitale wereld. Ik krijg nu door dat je een encryptie sleutel als url of als QR code kunt krijgen. Denk je echt dat organisaties daar op zitten te wachten als het gaat om een PDF van 10MB? Nogmaals dank voor je ondersteuning maar KPN loopt echt achter als het gaat om het aantal MB's in de mail en de wijze van informatie richting haar klanten. Ik mag hopen dat de KPN medewerkers van KPN dit ook op gaan pakken en hier mee aan de gang gaan.


Hallo @Ben R W en deze dan:

WeTransfer


Hoi @Ben R W. Welkom op het KPN Forum. Deze vraag is een aantal dagen geleden ook al gesteld in dit topic. 

Voor grotere bijlagen kun je beter een filetransfer site gebruiken zoals KPN Transfer of wetransfer, zoals JanD eigenlijk al aangeeft.


Mail is nooit bedoelt geweest om grote bestanden te versturen. Ophogen van de max bestandsgrote is vrij nutteloos. Vandaag is 20 mb te klein, morgen is 40 mb te klein. 


Hoi JanD, dit betreft documentatie die ik liever niet in een cloud omgeving zet. Bezwaarschriften en dergelijke. Bovendien is de vraag of de ontvangende partij daar gebruik van wil en kan maken. Per saldo vind ik dat gelet op de technieken met scans en dergelijke de grootte een email inclusief inhoud ter van max 20mb aan de zuinige kant. In ieder geval bedankt voor de info

Je kunt de documenten wel even samen in een zip bestand plaatsen. Wellicht dat je dan een bestand hebt wat een stuk kleiner is.

20 mb zal vast niet alleen tekst zijn. Daar zullen ook wel afbeeldingen in zitten. Maak een grote afbeelding, foto bijvoorbeeld, die je in een word document invoegt zo mogenlijk eerst met een grafisch programma een stuk kleiner. Schalen dus. 25 procent bijvoorbeeld. Kan bij een foto van een mobiel vaak heel goed.


Halo lezers ik heb die transfer bijde geprobeerd het duurd eeuwig dar er wat Overkomt


@Twoinie 

Qua snelheid valt dat wel mee, of je moet een trage verbinding hebben. 


Emails verstuurt via de KPN mag een grootte hebben van maximaal 30MB.