Skip to main content

Ik krijg meerder keren mails over mij mcafee account die verloopt die ik moet verlengen. Heb ik helemaal niet en als ik naar het emailadres kijk is dit duidelijk spam. Maar elke keer is het een ander adres. Kan ik ergens een filter maken die tekst als mcafeee herkent en dan verplaatst naar de spam folder of prullenbak? Wordt hier nu al maanden door geterrored.

 

Gr Tim 

Hallo @Bouncer38 binnen de webmail kun je die mail direct in de spambox plaatsen.

Gebruik je een eigen mail programma  volgens imap protocol ook.

 


Hallo @Bouncer38 Je kan het automatiseren door een Filterregel aan te maken in KPN Webmail
via :gear: →  Instellingen → E-mail → Filter Regels
Onderstaande regel zet alle (!!) binnenkomende e-mail die het woord McAfee bevat in de Spam map.

 


@Bouncer38 

Hier beschrijf ik wat ik gedaan heb om de hoeveelheid spam (fors) te verminderen.


Hi @Bouncer38, ik zie dat je al wat tips hebt ontvangen vanuit de community, top! Is het hiermee gelukt om het voor elkaar te krijgen? 


Ik moet er nog naar kijken


Hoe staat het er nu voor @Bouncer38?


Beste @RBxx@RBxx,

 

Kan dit alleen via pc of laptop. Heb nu alleen smartphone. Als ik hier kijk bij kpn mail vind ik niks. Klopt dit? 


Hallo @Bouncer38 , je gebruikt wel KPN Webmail ←(klik) via de browser op je smartphone?

Bepaalde opties (zoals filter regels) zijn door het kleine scherm niet beschikbaar. Dat werkt alleen goed op de grotere schermen van pc of laptop.

Kijk eens in de instellingen van de browser of je de optie ‘Desktopsite’ hebt. Dan gedraagt jouw telefoonscherm zich als een laptop. Het wordt allemaal erg klein, maar dan verschijnen wel alle opties. Veel inzoomen is dan het devies.


Top dit is gelukt. Bedankt allemaal. Topic kan gesloten worden 👍


Top dat het is gelukt @Bouncer38, bedankt voor de hulp @RBxx!


Net ook achter pc gegaan en mcafee geblokt, ben benieuwf, had alles al geprobeerd bedankt allemaal, @Bouncer38 @RBxx 


Hoop dat dit er bij jou ook voor zorgt dat je niks meer binnen gaat krijgen @Rohrich :blush:


ik hoop het ook @Maja_ het is nu al stil, 🤞


Nou ik krijg ze elke dag weer binnen hoor :rage:


Ok meh, dat was niet waar ik op hoopte @Bouncer38 :frowning2:

Heeft het de mails wel een poosje tegengehouden? Of eigenlijk helemaal niet?


wat een rust, nog steeds geen spambericht🥳


wat een rust, nog steeds geen spambericht🥳

Top dat dit bij jou ook echt zorgt dat je niks meer binnen krijgt :grinning:


helaas😭1 dag stil en toch weer mcfee spam


@Rohrich  

Heb je al mijn tip geprobeerd (in mijn 1e reactie in dit topic) ? Men zal dan niet direct de hoeveelheid spam sterk zien teruglopen. Heb je wel de filterregels goed ingesteld ?


Waarom wordt dit soort spam er sowieso niet uitgefilterd? Daarnaast zou ik niemand aanraden een emailadres te gebruiken van een internetprovider (zoals KPN). Nogal een lock-in. Als je ooit eens wilt overstappen naar Ziggo, wat zal er dan gebeuren met je emails én emailadres?


Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom KPN de mcafee rommel er niet op voorhand uit kan gooien. Ik. Op mijn Gmail account heb ik nergens last van.


De hoeveelheid McAfee spam is momenteel (en de laatste tijd) enorm hoog. Gelukkig lukt het om het grootste deel daarvan uit te filteren, maar om alles eruit te kunnen filteren is helaas nog niet zo eenvoudig. We kunnen moeilijk alles eruit filteren wat het woord ‘McAfee’ bevat, want McAfee blijft ondertussen ook nog een officieel bedrijf welke ook legitieme mails stuurt. We doen dus wel degelijk ons best om het er uit te filteren, en grotendeels lukt dat ook zeker, maar als provider moeten we altijd enige voorzichtigheid in acht nemen om ervoor te zorgen dat we geen legitieme e-mails blokkeren.


Ik had ook eerst veel last van dit soort McAfee spam maar met mijn eerste tip heeft ervoor gezorgd dat ik nu geen McAfee spam meer ontvang.


Ik merk dat ik ondanks het filter dagelijks bezig ben met het screenen van de ongewenste mail. Nu houdt het filter weer teveel tegen. Ik vraag me toch nog steeds af waarom ik daar bij mijn Gmail adres helemaal geen last van heb.


@Johan Halverhout

Mijn ervaring is dat dit filter (“Externe Inhoud") heel effectief is tegen spam. De spam van McAfee was inderdaad zeer hardnekkig maar na circa 2 maanden (!!!!) heeft ook de spammer die die McAfee spam stuurde het opgegeven (mede dankzij dit “Externe Inhoud” filter) om mij spam te sturen.