Skip to main content

In de vorige webmailversie kon ik na selectie van een specifiek mailadres deze per pagina (van max. 25/50 mails?) in een keer verwijderen. Kan dat met de huidige webmail ook?

@groart

Ik persoonlijk gebruik de (nieuwe) webmail zelden omdat ik de functionaliteit “onvoldoende” vindt.

Ik persoonlijk gebruik liever een emailprogramma om één of meerdere emails te zoeken en te verwijderen. Dit omdat de sorteerfunctie van de webmail niet goed werkt. Als men sorteert op afzender ("van") dan wordt er niet gesorteerd op afzender (“van”) maar op emailadres van de afzender en toont i.p.v. het emailadres de afzender.


Nu nog graag antwoord op de vraag van @groart , @Willy22 


@groart

(ik was even bezig met iets anders)

Ja, dat werkt wel. Maar je moet wel elke keer drommels goed uitkijken hoeveel van die gevonden emails je selecteert, voordat je iets verwijdert. Want ook hier heeft de webmail zijn eigen (afwijkende) logica. En dat heeft er meer dan eens ervoor gezorgd dat ik te (veel) veel emails verwijderde.

Dit is met name een probleem als de webmail (veel) meer emails heeft gevonden dan dat er op het scherm passen. Als je dan door de gehele lijst loopt dan verandert de logica van de webmailsoftware en kun je snel (veel) te veel emails verwijderen. 

(Nog een reden om de webmail zo min mogelijk te gebruiken)

Dit is geen probleem als je POP in jouw emailprogramma gebruikt maar dit probleem is veel groter als je IMAP gebruikt.


@Willy22  Met de huidige webmail kan ik na selectie meerdere berichten (zonder elk bericht afzonderlijk aan te vinken) in één keer verwijderen?


@groart 

Het veiligste is om het als volgt te doen (ik hoop dat je nog voldoende ruimte hebt in jouw mailbox):

1)) Maak in de webmail een nieuwe tijdelijke map aan.

2)) Kopieer (!!!) een forse hoeveelheid / alle emails naar die nieuwe map.

3)) Zoek opnieuw naar die emails in die nieuwe map, selecteer alle emails uit de lijst en verwijder ze. En kijk wat de webmail doet in die ene map. Als je in de gaten hebt hoe de webmail reageert dan kun je datzelfde doen voor emails in andere mappen (bijv. “Postvak In").

(Ik raad bovenstaande procedure aan omdat ik de logica van de webmail niet voor de volle 100% snap).


@Willy22 

Kan jij meerdere berichten in één keer kopiëren zonder dat je elk bericht eerst moet aanvinken?


Hallo @groart als je rechtsboven op het tandwieltje klikt en dan op HELP kun je precies lezen hoe je een of meer mails verwijdert.

De verwijderde mail staat dan in de prullenbak en kun je dan alsnog definitief verwijderen.

Pas er op dat ie bij instellingen niet aangevinkt hebt prullenbak meteen leegmaken, want als je dan items naar de prullenbak verplaatst zijn ze meteen definitief weg.

 


@Willy22 dankjewel!