Skip to main content

Als ik een mail verstuur naar iemand dan is er geen probleem maar als ik voor mijn sportvereniging in één keer aan 100 mensen dezelfde mail wil versturen dan gaat het niet goed want dan geeft hij aan dat mijn mailadres niet bestaat.

Hoe is dit op te lossen ?

Hallo @RobbieDelfgauw 

 

Heb je wel authenticatie voor het verzenden van mails ingesteld staan in je mail programma?

Dit is wat de Abuse afdeling vorig jaar aan een gebruiker mailde, met authenticatie zouden die 100 mails geen probleem moeten zijn:

Van: KPN Abuse Team mmailto:abuse@kpn.com]
Verzonden: woensdag 29 maart 2023 16:26
Aan:
Onderwerp: Re: bulkmail niet doorgestuurd

 Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uw e-mailaccount werd automatisch geblokkeerd nadat er via uw account een te groot aantal berichten werd verstuurd. Hieronder treft u de limieten aan zoals wij die op dit moment hanteren:

125 mails/ontvangers per 60 minuten, of
175 mails/ontvangers per 3 uur, of
200 mails/ontvangers per 6 uur, of
225 mails/ontvangers per 12 uur, of
300 mails/ontvangers per 24 uur.

Let op! De bovenstaande aantallen zijn cumulatief. Dat wil zeggen dat wanneer u 125 berichten binnen een uur heeft verstuurd, u de volgende 2 uur nog maar 50 berichten kunt versturen.

De blokkade wordt automatisch weer opgeheven.

Om de limieten te verhogen adviseren wij u gebruik te maken van uitgaande mail authenticatie (verzenden met uw gebruikersnaam en wachtwoord). Wij adviseren u de instellingen voor uw specifieke e-mailprogramma over te nemen van onze site:
kpn.com/email

Voor aanvullende hulp verwijzen wij u graag naar onze klantenservice, op het onderstaande telefoonnummer:

0800-0402 Vaste telefonie, internet en televisie
Één nummer voor al uw vragen over uw vaste telefoonaansluiting, internet, Interactieve TV en Digitenne. Dit (gratis) telefoonnummer is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

 

Bron:

 

Zonder authenticatie ligt de limiet heel erg laag en het kan ook nog zo zijn dat de limiet met authenticatie nu lager geworden is, je zou het per 50 ontvangers kunnen proberen.


Eigenlijk zou ik voor massamailings diensten zoals MailChimp, MailGun adviseren. Die zijn speciaal bedoeld voor de betrouwbare verwerking van massamails.