Skip to main content

Ik ben penningmeester van een club met 950 leden.
Als ik mijn SMPT instellingen invul bij mijn applicatie (ledenprogramma LEA) kan ik dan alle leden in een keer een mail sturen?

Ik ben penningmeester van een club met 950 leden.
Als ik mijn SMPT instellingen invul bij mijn applicatie (ledenprogramma LEA) kan ik dan alle leden in een keer een mail sturen?

Nee. Dat gaat je niet lukken.


Hoe moet ik dat dan aanpakken?

 


Hoi @Gerard F Arends 
Ik denk dat je beter even kunt bellen 0800 0402 of met je KPN-telefoon 1200
Ben ook bang dat daar een zakelijk abonnement voor nodig is, maar dat zou ik zo niet weten, dus… bellen.


Als je vanaf je thuis adres 100en mailtjes in een korte periode gaat versturen, dan zal je heel snel aangezien worden voor spammer. KPN zal je zo geblokkeerd hebben. En als KPN je niet blokkeert, dan worden je mails door ontvangende providers wel gezien als spam. Bellen naar KPN zal nutteloos wezen, een KPN medewerker kan daar niets aan doen. Ook een zakelijk abonnement nemen zal nutteloos zijn denk ik.

Heeft je club een eigen website? Met een eigen domeinnaam? Gehost bij een goede webhoster? Dan kun je daar waarschijnlijk wel software installeren waarmee je nieuwsbrieven of andere mailings kan versturen.

Een voorbeeldje bij Yourhosting:

https://www.yourhosting.nl/support/handleidingen/phplist-installeren-op-je-domeinnaam/

Je kunt ook gebruik maken van een mailing service. Sommige zijn gratis. Google maar eens op "nieuwsbrief versturen". MailChimp is een hele bekende.


Bedankt. Aan dit antwoord heb ik wat.
We gaan het proberen via onze website.
MailChimp zou ook kunnen, maar als leek kom ik daar toch teveel moeilijke termen tegen.