Skip to main content

Beste,

 

Op het forum heb ik de foutcode 0x800CCC0E vanuit Outlook veelvuldig voorbij zien komen, echter heb ik niet de oplossing kunnen vinden voor mijn situatie. Deze is als volgt:

In Outlook heb ik 4 accounts ingesteld:

  • 1x gmail account → werkt perfect
  • 3x extern mail account → werkt niet als ik op KPN netwerk zit
    • Betreft eigen mailadressen bij een hostingprovider (tbv eigen site)
    • De foutmelding is gerelateerd aan TCP Port 993 om via IMAP mail te syncen (SSL versleuteld)
    • Als ik via een VPN verbinding heb werkt het wel perfect
    • Als ik op een andere internet verbinding zit (familie, vrienden, publiek, zowel kpn, ziggo, t-mobile geprobeerd) werkt het ook perfect

Kan het zijn dat KPN iets blokkeert / tegenhoud m.b.t. deze poort als het niet om KPN mail gaat? Wellicht alleen op mijn IP-adres? Of moet ik iets routeren in de experiabox (v12)?

Als ik een wireshark trace maak zie ik dat 993 unreachable is:

 

Ik hoor graag of er een oplossing beschikbaar is.

Het is voor mij geen optie om POP3 te gebruiken, teven kan ik ook niet het poortnummer bij mij hostingprovider laten wijzigen (al geïnformeerd).

 

Bij voorbaat dank.

 

Mvg Stefan

Alles wat ik lees over deze foutmelding geeft aan dat het een probleem van outlook is.

KPN zal je hier niet bij kunnen helpen.

https://www.stellarinfo.co.in/blog/how-to-resolve-imap-error-0x800ccc0e-in-outlook/

 

Ik zou zelf de .PST files even op een veilige plek kopieren en outlook volledig verwijderen. herstarten en opnieuw installeren en de accounts opnieuw aanmaken.

Je zou de .PST files daarna weer 1:1 kunnen linken binnen outlook. Omdat de fout ook ontstaat bij een beschadigd .pst bestand, kun je dan na elke link zien of het blijft werken.

En Uiteraard is IMAP de enige juiste keus.


Bedankt voor je snelle reactie, top :)

Verder mijn fout geweest om niet er bij te vermelden dat ik die opties ook al geprobeerd heb:

  • Outlook verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
  • Oook PST verwijderd (alles staat toch in cloud) en nieuwe aan laten maken
  • Zelfs op een andere laptop geprobeerd

Het meest vreemde vind ik vooral dat als ik bij vrienden ben die ook KPN hebben het daar wel werkt maar op mijn thuis netwerk niet. Het lijkts eigenlijk overal te werken, behalve bij mij thuis dus.


Hallo @Steefzz 

 

Als het via alle andere verbindingen wel werkt dan lijkt het er meer op dat jouw KPN IP adres geblokkeerd is bij je hostingprovider voor i.i.g. de mailserver(s).
Dat zou je dan bij je hostingprovider moeten navragen.
Kom je wel bij je eigen website?


Ja ik kom wel gewoon op m'n website.

SMTP werkt ook gewoon.


Heeft die SMTP server hetzelfde IP adres als de IMAP server?

Als die verschillend zijn zou die blokkade dus alleen op de IMAP server moeten zitten, wel apart als ze dat per server regelen maar het zou kunnen.

Zou het gewoon navragen, dan weet je zeker of het daar wel of niet aan ligt.


Ja het IP-adres van alle services aldaar zijn hetzelfde.

 

 

Ik werd vanuit mijn hosting provider doorverwezen naar KPN daar ze geen blokkeringen zagen en het dus wel gewoon werkt (op andere internet aansluitingen)


Hallo @Steefzz, aan KPN zijde blokkeren wij niets. Ik moet je helaas dan ook terug verwijzen naar jouw hostingprovider.