Skip to main content

Ik kreeg vandaag de melding “550 5.7.1 Mail rejected” 11 keer na het verzenden van 42 keer hetzelfde bericht.

De mailadressen lijken allemaal KPN gerelateerd. 

Hoe kan ik dit oplossen?

Of betreft een instelling bij KPN, waar ik geen invloed op heb??

Hallo @Matthijs de Moel 

Een “bounce” bericht met 550 5.7.1 Mail rejected duidt meestal op een blokkering doordat het KPN spamfilter de mail van de verzender beoordeelt als “zeker spam”.

Neem contact op met KPN Abuse, de beheerder van het spamfilter. Die afdeling kan dit onderzoeken en waar mogelijk het spamfilter bijsturen. Ze zijn bereikbaar via e-mail:  abuse@kpn.com 


@Matthijs de Moel @RBxx Dat is een NDR (non-delivery report) melding, kan alles betekenen. Meestal geen spam maar door een foute mail instelling, misschien is zelfs STMP instelling niet juist of zonder wachtwoord.

Typically, this error indicates a security setting in your organization or the recipient's organization is preventing your message from reaching the recipient. For example:

  • You don't have permission to send to the recipient.
  • The recipient is a group, and you don't have permission to send to the group or one of its subgroups.
  • You don't have permission to send email through an email server that's between you and the recipient.
  • Your message was routed to the wrong email server.

 


Een SMTP instelling fout @TDN ?  Alleen bij 11 berichten naar KPN adressen gaat het fout, de overige uit de 42 berichten komen niet terug. Dit is een bekend verschijnsel bij e-mailberichten die door het KPN spamfilter geweigerd worden.


Een SMTP instelling fout @TDN ?  Alleen bij 11 berichten naar KPN adressen gaat het fout, de overige uit de 42 berichten komen niet terug. Dit is een bekend verschijnsel bij e-mailberichten die door het KPN spamfilter geweigerd worden.

Ja, meestal veroorzaakt door fouten in MX record of SPF record. Het kan zijn dat KPN iets strenger. Als het wegens spam, dan is de IP adres van de verzender in blacklist, en niet de inhoud. 


Dank voor jullie reacties. Nadat ik de 11 geweigerde e-mailadressen nog een keer het bericht stuurde kwamen ze er alle 11 in 1 keer door.. Begrijp dat het in de KPN spaminstellinge zit. Zal het, bij herhaling, meteen bij abuse@kpn.com.


Top dat het met opnieuw versturen is gelukt. Hier op de community is iemand met verstand van het spamfilter actief. Mogelijk dat hij nog even wat uitleg kan geven. @Dennis ABD 


Ik kan niet heel veel toevoegen, anders dan wat er al genoemd is. Mail Rejected is inderdaad het spamfilter. en dat kan via ons (abuse@kpn.com) opgelost worden.

 

Wat er precies aan de hand was in dit geval durf ik absoluut niet te zeggen.


Reageer