Skip to main content

Sinds kort krijg ik bij het verzenden van email via microsoft outlook de volgende melding:

 

 

Waarom krijg ik deze melding? Ligt het aan KPN of moet ik zelf iets veranderen?

Welke server instellingen gebruik je? Mogelijk zijn die verouderd.

Dit zijn de aanbevolen instellingen:

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (SSL bij oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

bron:  Hoe stel ik e-mail in op laptop of PC | KPN


Je hebt het over Outlook Express. is dat daadwerkelijk je mail programma?

Als dat het geval is, welke windows versie gebruik je?


Scherp opgemerkt Vulpen. Die screenprint ziet er idd ook wel erg “ouderwets-Windows” uit 🤔


Outlook Express moet je niet meer willen gebruiken @Martin Werker , wordt al jaren niet meer ondersteund door MS, de huidige versie van het mailpakket binnen Windows heet MAIL. Ik zou die gaan gebruiken. Ook als je een oudere versie dan Windows 10 gebruikt, niet meer doen, wordt ook niet meer door MS ondersteund en dus per definitie onveilig.

 


@Martin Werker 

Gebruik je Outlook of Outlook Express ? ik zie geen aanwijzing dat dit Outlook Express zou zijn.


Dank voor jullie reacties.

De titel is niet juist. Ik gebruik Microsoft Outlook 2007.

De instellingen zijn zoals aangegeven door RBxx.
Als ik aangeef deze server te willen blijven gebruiken, werkt alles prima.


Office 2007 wordt sinds 10 oktober 2017 ook niet meer ondersteund, wat betekent dat Microsoft er geen technische ondersteuning of beveiligingsupdates meer voor biedt. Je loopt dus risico en wellicht wordt jouw probleem ook veroorzaakt door de ouderdom van het pakket.

Ik zou toch een recente versie gaan gebruiken om problemen (en risico's) te vermijden.

Welke versie van Windows gebruik je trouwens?


Ik gebruik Window 10.

 

Groet,

 

Martin


Deze melding komt zodra de server die het certificaat aanbied niet de naam heeft die vermeld word in het certificaat,

Als je certificaat weergeven klikt krijg je het certificaat te zien. Wat staat daar bij de "Common Name”(CN) en/of de “Subject Alternative Name” (SAN).

Office 2007 is al weer even geleden dus ik weet niet zo 123 hoe die de certificaten weergeeft.

Eventueel kun je er wat screenshots van maken 


Oók Office 2007 moet je niet meer willen gebruiken.

 


Dit is de certificaat informatie:

 

 


Aangezien het certificaat in orde is (en ook vertrouwd door jou machine (je certificeringspad is compleet) vermoed ik dat Outlook 2007 niet helemaal lekker meer reageert sinds het moment dat KPN het certificaat vernieuwd heeft (13 januari).

Je kunt je account ook even aan de mail app in Windows 10 toevoegen of dat wel goed gaat zodat je zeker weet dat het in Office 2007 zit. Dan zou je daarna nog kunnen proberen om je account opnieuw toe te voegen aan Outlook (zorg wel even voor backups van je data bestanden natuurlijk)

Maar waar anderen ook al naar verwijzen. Het verstandigst is om een andere (maar vooral modernere)  mail client te gaan gebruiken.