Skip to main content

Ik gebruik een desktop met Windows 10 en MS Outlook 2016 en imap.kpnmail.nl instellingen.

Ik krijg bij starten steeds 2x melding: principal naam van het doel is onjuist . Op de server waarmee u verbonden bent , wordt een beveiligingscertificaat gebruikt dat niet kan worden gecontroleerd.  Gegevens certificaat:  imap.kpnmail.nl  Sectigo RSA Domain Validation Secure Server CA.   18-3-2024 t/m 19-4-2025.

Bij vraag: wilt u deze server blijven gebruiken, is na 2x ja zeggen , is de melding weg en functioneert alles normaal.

Op mijn laptop met Windows 10 en MS Outlook 2010 werkt alles normaal zonder foutmelding.

Ik heb van alles geprobeerd, ook de adviezen elders in dit forum, maar de foutmelding blijft.

Iemand een suggestie, oplossing ?  Dank alvast !

Hallo @Eric dG 

 

Die melding duidt meestal aan dat er een verkeerde server of poort gebruikt wordt.
Je gebruikt ook echt IMAP en geen POP?

Staan de instellingen voor dat account zoals in de afbeeldingen hieronder ingesteld?

 

 


 

 

Ik heb

Dus een beetje spelen met SSL/TLS. Denk ik...


Op de PC waar ik die plaatjes heb gemaakt staat ook outlook 2016 en kan je niet voor STARTTLS kiezen, opties voor Inkomend zijn overigens hetzelfde, dus de keuze SSL/TLS is er niet.

 


Hallo GeSp,

Dank je wel voor je uitgebreide reactie !

Even alles nagekeken en inderdaad zie ik nu dat ik voor een van mijn @telfort mailadressen nog een pop3.telfort,nl inkomende server gebruik.  Ik gebruik ook nog andere telfort mailadressen  met wèl imap.   Het certificaat is een imap certificaat. Daar zal het waarschijnlijk fout gaan.

Kan ik het pop3 mail adres via herstel/wijzigen in Outlook in een imap adres veranderen of moet ik dat mailadres eerst verwijderen ?  Ben ik dan niet mijn emailberichten op dat pop account kwijt (worden nu opgeslagen in een pst file).

Dank alvast !


Hallo Eric,

 

Als het accounttype IMAP is dan kan je gerust de server wijzigen naar imap.kpnmail.nl (of imap.telfort.nl)

 


Beste GeSp,

Dank je wel !  Dat ga ik doen.


Reageer