Skip to main content

Betreft webmail. Al een aantal dagen verschijnen de mails van mijn inbox niet meer. De boodschap die ik krijg is dat de dovecotproxy-asd.so.kpn.org onverwacht de verbinding heeft verbroken. Ik krijg deze kreet  op mijn pc, op mijn ipad en op mijn telefoon. Tevens verschijnt de boodschap “Fout tijdens het lezen van de berichten”. De inhoud van Postvak IN zie ik dus niet, de inhoud van alle andere mappen kan ik wel zien. Ik kan wel  zien hoeveel nieuwe mails er zijn, maar ze komen dus niet tevoorschijn. 

Hallo @Merten 

 

Gebeurt dat alleen via je thuis internet verbinding (WiFi) of ook als je via een 4G/5G verbinding je mail controleert op je telefoon?

Heb je wel een stabiele thuis internet verbinding verder, websites e.d. laden wel normaal?

 

Heb je jouw email account ook nog ingesteld in een mailprogramma op 1 van die apparaten en kan je dan wel de mails ophalen en lezen?


4G zelfde laken een pak; internet etc werkt prima overal; email account (oorspronkelijk xs4all) is ook ingesteld in outlook onder windows 7. Wordt niet meer ondersteund door microsoft en kreeg een paar weken geleden ook geen email meer (vanwege onjuiste versleuteling volgens de foutkreet). De overgang naar webmail verliep een weekje prima maar vanaf afgelopen maandag is het dus een drama.


Even gezocht op het forum en die melding komt vaker voor maar lost zich ook vanzelf weer op na verloop van tijd zo lijkt het want gebruikers melden dit meestal niet terug.

 

Misschien toch even je mail programma instellen op je iPad of mobiel, dan kan je i.i.g. in de tussentijd je mail lezen.

 


Dank voor je reactie, ik ga er mee aan de slag en verder wacht ik het af. Hopelijk gaat het idd vanzelf over. 
 


@Merten is die verwachting waar geworden en werkt alles nu weer?

Als dat niet zo is, vul dan je profiel in. Laat hier weten wanneer je dat gedaan hebt. Dan ga ik voor je aan de slag. 🙂


Het heeft even geduurd. Af en toe kwamen er wat mails door, maar steeds was het  na een paar seconden al weer mis. Afgelopen week ontdekte ik dat ik mijn (onzichtbare) emails kon doorsturen naar mijn gmail, dat verzachtte de pijn enigszins. Sinds vanochtend (na een week dus) werkt het weer allemaal, ook mijn oudere mails kwamen tevoorschijn. Het gaat de hele dag al goed dus het lijkt vanzelf opgelost te zijn. Wanneer er weer problemen zijn zal ik contact opnemen. Bedankt voor je bericht en met vriendelijke groeten, Merten


@Merten mocht het toch terug komen kan je dat het best hier laten weten. Dan houden we alle informatie op 1 plek. 🙂