Skip to main content

Ik heb een mail ontvangen van KPN  i.v.m wijziging e-mailadres daar staat in: uw e-mailapplicatie ondersteunt geen HTML.

Welke gevolgen heeft dat voor mij

Hallo @Mister Rabbit 

 

De gevolgen zijn dat je geen HTML mails kan lezen.
Ziet de mail er verder wel normaal uit, misschien eerst openen om hem wel als HTML mail te kunnen lezen?
Welk mail programma gebruik je?

Kan je anders een afbeelding plaatsen wat je precies ziet (wel eerst de persoonlijke gegevens zoals e-mailadressen weghalen).


De tekst “uw e-mailapplicatie ondersteunt geen HTML” staat niet in de e-mail zelf, maar zie ik voordat ik op de e-mail klik. Een HTML mail zegt mij niets, van van wie zou ik ze kunnen krijgen ?


Hoi @Mister Rabbit ,

Om even te beginnen met de vraag, van wie zou je ze kunnen krijgen? Van iedereen. Elke mail die enige vorm van opmaak heeft (iets met kleur, afbeeldingen, aangepaste lettertypes erin) is een HTML mail. HTML is een codetaal die het opmaken van e-mails mogelijk maakt. Zo versturen wij onze mails en nieuwsbrieven bijvoorbeeld met HTML, zodat je ons logo en onze huisstijl erin terug vindt.

Als je de mails zelf gewoon goed kunt zien en lezen is er niets aan de hand. Op het moment dat je de inhoud ook niet kunt zien of lezen, dan is er wel wat aan de hand. Dat is dan gelijk de vraag: hoe zit het met de inhoud van de mails, is dat te zien?


Ik heb bijvoorbeeld van de week een e-mail ontvangen  waar in staat “vul bijgaand contactformulier in” terwijl het contactformulier er niet in staat, wel een open vlak, bedoel je dat er mee Raymondt ?

Volgens mij heb ik meerdere keren zo iets gehad, ik had het idee dat de ontvangen e-mail niet compleet was. Wat is aan het probleem te doen, zo dat je wel complete e-mails ontvang ?


Op wat voor apparaat bekijk je je mail? (Computer, Smartphone, etc). En welke applicatie gebruik je vervolgens voor het bekijken van de mail? (Outlook, webmail in de browser, etc)?


Ik heb bijvoorbeeld van de week een e-mail ontvangen  waar in staat “vul bijgaand contactformulier in” terwijl het contactformulier er niet in staat, wel een open vlak, bedoel je dat er mee Raymondt ?

Volgens mij heb ik meerdere keren zo iets gehad, ik had het idee dat de ontvangen e-mail niet compleet was. Wat is aan het probleem te doen, zo dat je wel complete e-mails ontvang ?

Hallo @Mister Rabbit bij bijgaand denk ik aan een bijlage en niet een formulier in de mail.

 


Het contactformulier staat in de mail zelf, dus niet in een bijlage. Ik bekijk de mail in de mail van iMac


Hi @Mister Rabbit, welkom hier. 

Ik sluit me ook aan bij @Raymondt, en dat is onze expert hier wat dit betreft. 

Heb je anders een screenshot/print screen van wat je precies ziet? Praat/typt misschien net iets makkelijker. 

Ik hoor graag van je. 


Als ik de mail binnen krijg van KPN staat het daar op, dus voor ik de mail open.


Dat zie je dan in het voorbeeldvenster, het voorbeeldvenster ondersteunt i.d.d. geen HTML, net zoals hier staat dat er geen tekstversie beschikbaar is maar in de mail zelf zie je dat dus niet staan:

 


HTML zegt me niets, wat kan ik er mee missen ? Kan mijn reactie van 4 dagen geleden, dat er staat “ vul bijgaand formulier in” terwijl deze er niet staat ?


Bijgaand suggereert een bijlage. Dus onder de paperclip.

Zo'n formulier zal mijns inziens niet in de mailtekst staan. Want daar valt sowieso niks in te vullen ofzo.

Het kan ook nog een link in de mail zijn waarna je online op het formulier komt.


Hi @Mister Rabbit, welkom hier. 

Ik sluit me ook aan bij @Raymondt, en dat is onze expert hier wat dit betreft. 

Heb je anders een screenshot/print screen van wat je precies ziet? Praat/typt misschien net iets makkelijker. 

Ik hoor graag van je. 

Heb je alsnog een screen shot van wat je precies ziet?