Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem: als ik vanaf mijn iPhone mail verstuur, gaat dat goed zo lang ik op de WiFi van mijn thuisnetwerk zit of van een ander huisnetwerk met KPN als provider.

Maar vanaf een andere WiFi en ook via het mobiele netwerk lukt het niet: E-mail sturen mislukt. Het adres van de afzender is ongeldig.

Nu was ik ooit klant van concepts.nl, dat is overgenomen door telfort en dat is overgenomen door kpn. Als SMTP-server moet ik nog steeds smtp.telfortglasvezel.nl instellen. Gebruikersnaam en wachtwoord zijn niet ingevuld. Is dat het probleem? Als ik daar wel iets invul, wat moet dat dan zijn? Mijn mailadres voor telfort glasvezel?

Wie heeft hier ervaring mee?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Beste @ko_van_den_berg, welkom! Je kunt jouw e-mailadres nu instellen alsof het een regulier KPN e-mailadres is. Je kunt dit het beste aan de hand van onze toestelhulp doen. Kies voor jouw iPhone en vervolgens zoek je onder het kopje ‘e-mail’ naar handmatig instellen. Daar kies je voor: KPN/ Planet/ HetNet (IMAP, geadviseerd). Als je die stappen volgt, dan moet het helemaal goedkomen. Wil je nog even laten weten of het gelukt is?


Omdat ik van Telfortglasvezel kom, heb ik als uitgaande server smtp.telfortglasvezel.nl ingesteld, zoals in de instructie staat. Maar daarmee werkt het niet meer (vroeger, tot een paar maanden geleden, wel).

Na veel proberen heb ik uiteindelijk gevonden dat ik smtp.kpnmail.nl moet gebruiken om het te laten werken. Pas a.u.b. de instructie aan. 


Dat is inderdaad wat ik in mijn bericht hierboven aangaf: gebruik de instructie voor KPNMail 😉. Naar aanleiding van jouw vraag had ik van de week intern doorgegeven dat dit aangepast moet worden: ik kreeg de bevestiging dat dit gaat gebeuren! 


Heel goed dat die instructie aangepast wordt. Ik had het zelf ook uitgevonden, nog vóór jouw bericht, maar het zou me veel tijd bespaard hebben als de instructie meteen correct zou zijn geweest.