Skip to main content

Beste,

Sinds vandaag ontvang ik onderstaande melding in mijn outlook app welke alleen gebruikt wordt voor mijn KPN mailaccount.  De link “meer informatie” gaat naar foto 2. Maar er is helemaal geen Gmail adres gekoppeld aan Outlook. De melding komt alleen maar in de Outlook app op de telefoon. Weet iemand wat er mis gaat en hoe ik dit op kan lossen? Via Google heb ik geen oplossing kunnen vinden en opnieuw opstarten of opnieuw instellen geeft geen oplossing.

Alvast bedankt!

 

 

 

Hallo @GertMiltenburg 

 

In de melding staat dat het een Gmail- of GSuite account is, dat moet dan de reden zijn dat je die melding krijgt.

Je schrijft dat je het account al eens verwijderd en weer ingesteld hebt, op welke manier heb je dat instellen gedaan?

Ik heb net even getest om een kpnmail account in outlook toe te voegen via Instellingen en dan E-mailaccount toevoegen.
Daar vul je alleen het email adres in en klikt op Doorgaan (Er is ook een button GOOGLE-ACCOUNT TOEVOEGEN, die moet je dus niet kiezen).
Dan wachtwoord invullen en kiezen of je een IMAP of POP account wilt gebruiken.
Bij mij staat het dan goed ingesteld.


Ik heb het op de manier gedaan zoals u heeft omschreven. Alleen in de outlook app zijn er maar 2 mogelijkheden Email account toevoegen hierbij staat in de omschrijving Outlook, Exchange, Gmail, Icloud…
En de andere optie is nieuw account maken en verwijst naar een Microsoft account aanmaken. de vervolg stappen zijn bij account toevoegen zoals u beschrijft en dan werkt de email ook gewoon. Ook haalt de app nieuwe mails binnen maar krijg ik bij iedere keer als hij mail binnenhaalt of refresht deze melding. Via de computer krijg ik deze melding niet.


Ik deed dit ook op mij Android Outlook app.

Ik zie dat er 3 dagen geleden een nieuwe versie is uitgebracht:

Versie
4.2247.1
Geüpdatet op
8 jan 2023
 
Heb jij die er al op staan, ik namelijk nog niet, het zou mij niets verbazen als in die nieuwe versie weer 1 of andere bug in zit die dit veroorzaakt.

Ik heb gisteren inderdaad een update gehad… Versie 4.2252.0
Ik ga kijken of ik de update ongedaan kan maken.


foutje.. bedankt voor je snelle antwoord. natuurlijk is jouw antwoord het beste antwoord👍🏻

 


Ik heb gisteren inderdaad een update gehad… Versie 4.2252.0
Ik ga kijken of ik de update ongedaan kan maken.

Ik hoop dat je dat gaat lukken, op Android kan dat i.i.g. niet op een normale manier.

Jij hebt een iPhone aan het versienummer te zien, hopelijk lukt het daar wel mee.


Ik heb zelf de update niet kunnen verwijderen. Een aantal dagen later is er een Outlook update geweest waarna mijn probleem (de melding) verholpen is.
bedankt voor het meedenken!🍀