Skip to main content

Ik krijg een berichtje terug van mijzelf aan mijzelf.  Een bounce met het bericht 

SMTP error from remote mail server after end of data:550 5.7.1 Mail rejected.

Wat is dat?

 

Hallo @Jan Marten de Vries 

Je bent geblokkeerd door het spamfilter.  

 

550, "5.7. 1", Our system has detected an unusual rate of unsolicited mail originating from your IP address. To protect our users from spam, mail sent from your IP address has been blocked. Review Prevent mail to Gmail users from being blocked or sent to spam.

 

Betreft het spamfilter 

Mail Rejected is dus vanwege het spamfilter. Stuur een mail naar abuse@kpn.com en het wordt op die afdeling opgepakt. 


Dank @Noordzee voor je antwoord. Dat heb ik al eens gedaan en dan krijg ik het antwoord: ‘Wij adviseren u de instellingen voor uw specifieke e-mailprogramma over te nemen van onze site: kpn.com/email’

Dat is een algemene pagina, daar heb ik niets aan. Dat is net zoiets als wanneer ik bij de supermarkt vraag waar de ricotta staat en men antwoord: in de winkel.

Hoe dan ook: zo kom ik er niet uit. KPN, geef mij een pagina met instellingen. geen zoekplaatje.


Hallo @Jan Marten de Vries 

 

Dan zullen ze deze pagina met instellingen wel bedoelen: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Je kan daar dit kan vinden, heb jij de instellingen ook zo ingesteld staan?

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

Instellingen POP3

Inkomende server: pop.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 995 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

 

Als je er niet uitkomt, welk apparaat, OS en mailprogramma gebruik je en welke versie daarvan, wat zijn de instellingen die je daarin hebt gebruikt?


@Jan Marten de Vries 

Heb je een virus op jouw laptop ? Of gebruik je sinds kort een VPN ? dat laatste is ook een goed recept om email terug te krijgen.