Skip to main content

Hallo,

Bij 1 bepaald email adres krijg ik steeds de melding postmaster@cpsmtpb-ews02.kpnxchange.com terug. Dit gebeurd na een ruime tijd.

Ik las in het forum dat jullie dat kunnen aanpassen op server gebied. Of kan ik dat zelf ergens doen?

Alvast bedankt!

Hoi Robin, welkom op het forum! Je krijgt deze melding als je een mail stuurt naar een bepaald adres? Dan krijg je een foutmelding. Maar wat er dan precies fout gaat is hier niet uit te halen. Dit is namelijk de server die je de melding stuurt, maar niet de melding zelf. Ik wil je dan ook vragen om de rest van de tekst uit de mail hier te plaatsen. Dan kan ik je meer vertellen over wat er aan de hand is, en wat er aan gedaan kan worden.


Hallo Eric,

Bedoel je deze info?

Reporting-MTA: dns;cpsmtpb-ews02.kpnxchange.com
Received-From-MTA: dns;cpsps-ews17.kpnxchange.com
Arrival-Date: Tue, 31 Mar 2020 12:05:36 +0200

Final-Recipient: rfc822;administratie@ntfu.nl
Action: delayed
Status: 4.4.7
Will-Retry-Until: Tue, 31 Mar 2020 20:05:25 +0200


Ja, dat bedoel ik inderdaad. Daarmee zien we dat dit een tijdelijke foutmelding is. Dat is te herkennen aan de eerste 4 in de cijfercode. De overige twee cijfers geven aan wat er aan de hand is.

Voor meer info over e-mail foutcodes, zie dit topic. Daarin zien we voor codes met 4.7 het volgende:

  • Code x.4.7 Delivery time expired

Tegen de tijd dat je mail aankwam bij de ontvangende mailserver was hij al te lang onderweg. De mailserver ziet hem dan als te oud en weigert hem.

 

Omdat er in dit geval een 4 voorstaat zal de mailserver nog een keer proberen hem af te leveren. Vaak lukt dit ook. 

Alleen, als je vervolgens een nieuwe foutmelding krijgt en die begint met 5, dan is de fout permanent en is het niet gelukt om de mail af te leveren.

 

Krijg je deze foutmelding alleen als je naar dit adres mailt? Of ook bij andere adressen.


Hallo Erik,

Het gebeurd alleen met mailadressen die eindigen met @ntfu.nl

Ik kreeg de reactie van de mensen dat de mail niet was binnengekomen.

Maar hoe kan het dan dat de mail lang onderweg is?

Om mijn documenten toch te versturen heb ik dat vervolgens met wetransfer gedaan. Dat ging goed.

Hoe nu verder?


Dan vermoed ik dat de oorzaak hem toch ergens in de mailsystemen van NTFU zit. Als het namelijk bij ons zou zitten, dan zou je verwachten dat je het hebt met alle adressen waar je heen mailt. Wat dan precies het probleem is kan ik zo niet zeggen. Maar het zal wellicht een bepaalde instelling zijn van hun mailserver(s). Je kunt aan hen doorgeven dat je dit ervaart. Doe dan de foutmelding die je terugkreeg als bijlage bij die mail. Dan kan de IT afdeling /mailhoster van de NTFU hier naar kijken.