Skip to main content

Ik ben overgestapt van Telfort naar KPN. Nu kan ik kan onze nieuwe e-mailadressen, eindigend op @kpnmail.nl, niet gebruiken op het microsoft-account, omdat het om school- of werkaccounts zou gaan. Het betreft echter gewone persoonlijke accounts. Kan KPN  of iemand anders een oplossing aanreiken?  

Welkom op het forum, en bij KPN, WJMV! Helaas heb ik hier geen oplossing voor. Dit is iets wat zijn oorsprong lijkt te vinden in dat Microsoft ons domein als zakelijk ziet. Wat ik je eigenlijk aanraad is om, op het zakelijk forum, te reageren op dit topic. De collega daar heeft namelijk vorig jaar navraag gedaan, maar ik zie geen verdere updates. 


Dag, een jaar geleden werd gesteld dat er op korte termijn geen verandering te verwachten was voor dit probleem. Is het inmiddels bijna geregeld tussen KPN en Microsoft dat particuliere klanten van KPN geen last hebben van het feit dat KPN zelf zakelijke klant van Microsoft is? De foutmelding over het niet kunnen gebruiken van een kpnmail account treedt nog altijd op.


Work-around: Gebruik voor Microsoft een alias met bijvoorbeeld het domein @planet.nl.


Work-around: Gebruik voor Microsoft een alias met bijvoorbeeld het domein @planet.nl.

Als ik de opmerkingen van KPN moderator @Alex_P lees in dit topic is het een kwestie van tijd tot ook de andere KPN domeinen geblokkeerd worden (of al zijn) voor gebruik als Microsoft account.


Ik gebruik al jaren mijn @planet.nl alias voor mijn Microsoft account voor mijn privé aankopen bij Microsoft.

Maar het lijkt er inderdaad op dat ook @planet.nl niet meer gebruikt kan worden om een nieuw Microsoft account te openen.


Voor mij geldt hetzelfde, ik gebruik een @hetnet.nl alias voor mijn Microsoft account. Uit het verhaal van Alex begrijp ik dat alleen de registratie van nieuwe accounts is geblokkeerd. 


Dat klopt inderdaad.