Skip to main content

Hoe kan ik mijn mails van kpnmail incl. Mappenstructuur overzetten van Windows 10 live mail naar Windowsmail?

Betreft het hier een IMAP account of een POP3 account?


Het is een IMAP account


Als je in de standaard W10-mail app je e-mail-account onder IMAP aanmaakt zie je vanzelf de e-mails weer terug die op de KPN-server staan.

Windows 10 kent maar 1 standaar mail-programma en dat is MAIL, live-mail (versie 2012) wordt niet meer door Microsoft ondersteund en is nooit een onderdeel van W10 geweest.

 


Mijn mails staan lokaal op de PC onder Windows Live mail. En dit wil ik overzetten naar Windows Mail. Omdat Live Mail niet meer ondersteund wordt. 

Vraag is, hoe doe ik dat?


Ter verduidelijking Ik gebruik nu dus Windows live mail onder Windows 10


Hallo @Jan Eric H , als je Windows Live Mail ingesteld had onder IMAP, staan al die e-mails nog gewoon op de server.

De lokale e-mails die niet meer op de server staan maar in je e-mail programma die zou ik dan opslaan in een map op je PC  voordat je de oude software verwijdert, maar die zijn niet onder te brengen in W10 Mail.

 


Log eens in op de webmail. Zie je daar dan alle email gewoon staan of niet? Ook de door u zelf gemaakte mappen? En de verzonden email?

Indien ja, dan heeft u het account in het oude mail programma idd ingesteld als IMAP. En dan kun je in het nieuwe mailprogramma het account gewoon weer als IMAP instellen. Dan word alle mail gewoon weer vanaf de server gesynchroniseerd.


Hey @Jan Eric H, welkom op het KPN forum. Leuk dat je de community een vraag stelt. Heb je de laatste reacties nog gelezen? :)


Hey @Jan Eric H, we hebben al een tijdje niks meer van je gehoord. Ik ga er vanuit dat je vraag is opgelost. Is dat niet het geval? Laat het dan weten, dan kijken we nog eens met je mee naar een oplossing :) 


Reageer