Skip to main content

Migratie Concepts mailaccount bezorgt stress en migraine door onbereikbare-e-mail en verdwenen relatiegegevens.

 

Op di 6 okt. 2020 17:52 schreef Telfort Klantenservice < klantenservice1@telfort.nl >:  Bijlagen

p8714903] Antwoord van de Telfort Klantenservice Inbox Telfort Klantenservice 6 okt. 2020 17:52

Betreft: E MailOnly 969 Geachte heer van E.....,

Hartelijk dank voor uw bericht.  We vinden het jammer dat uw Concepts en Flevonet e-mailadres niet meer werken.  

Hiervoor moet u inloggen in Mijn Telfort. U geeft aan dat u het klantnummer niet kent. Om in te kunnen loggen in Mijn Telfort is ook een contact e-mailadres nodig waar u toegang toe heeft.

Omdat u voor deze mailwisseling gebruik maakt van een GMail adres zullen we het contact e-mailadres veranderen naar uw GMail adres. U krijgt dadelijk een tweetal e-mails. Een is om het contact e-mailadres te bevestigen. Deze e-mail mag u negeren. De tweede e-mail vraagt u om een nieuw wachtwoord voor Mijn Telfort in te stellen. Deze e-mail bevat ook de gebruikersnaam voor Mijn Telfort die bij dat wachtwoord hoort.

Heeft u het wachtwoord gewijzigd dan kunt u inloggen in Mijn Telfort en kunt u het wachtwoord van uw Concepts en Flevonet e-mailadres wijzigen. U kunt daarna met het nieuwe wachtwoord voor uw e-mail weer gebruik maken van de webmail en uw e-mailprogramma.

Met vriendelijke groet,

Natasha 

Telfort Klantenservice

 

De door u gestuurde mailtjes werden tijdens mijn vakantie door mij op een verblijf adres elders ontvangen. Op het vakantieadres was voor mij geen PC beschikbaar zodoende kon ik niet binnen de gestelde tijd reageren. Hiernee verzoek ik u nogmaals om toezending mail mbt instellen nieuw wachtwoord en uiteraard ook de bijbehorende gebruikersnaam.  

m.v.g. P. van E...  voorheen bereikbaar op (p#######@flevonet.nl) Concepts.nl  

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hi @Peraet, welkom op het forum! Ik ga je helpen. Wat jammer dat je de mailtjes hebt gemist :frowning2: Ik ga eerst even checken of je abonnement nu nog in het systeem van Telfort staat of toch al bij ons. Dan neem ik samen met je de vervolgstappen door. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Profiel werd inmiddels bijgewerkt


Dank voor het invullen van je profiel! Wil je de twee stappen volgen die bovenaan in het blauwe vak in dit Forumtopic staan? Het enige verschil is dat je nu niet meer inlogt in MijnTelfort, maar in MijnKPN. Laat je even weten of het lukt?


Beste Moderator dank voor uw hulp en aanwijzingen tot zover! Ondanks het doorlopen van onderstaande stappen krijg ik nog steeds melding: “Kan niet inloggen bij account”

A.Blauwe balk https://forum.telfort.nl/nieuws-251/e-mail-wordt-vernieuwd-88112 geeft 3 keuze opties; te weten

  1. start een topic  2) inloggen en 3) Registreren

B.

Stap 1)  


Ik bedoel in de link het blauwe vakje als je iets naar beneden scrollt. Daarboven staat dit: Werkt je mail niet meer? Begin dan hier

Daar zie je twee stappen staan. Bij stap 1 staat dat je moet inloggen in MijnTelfort, dat is nu dus MijnKPN. Laat je even weten of het nu wel lukt?


Beste Moderator dank voor uw hulp en aanwijzingen tot zover! Ondanks het doorlopen van onderstaande stappen krijg ik nog steeds melding: “Kan niet inloggen bij account”

Blauwe balk https://forum.telfort.nl/nieuws-251/e-mail-wordt-vernieuwd-88112 geeft 3 keuze opties; te weten

  1. start een topic  2) inloggen en 3) Registreren

Blauw vlak "Werkt je mail niet meer? Begin dan hier”.

Stap 1. )  Inloggegevens controleren zodat je zeker weet dat je wachtwoord werkt.

Voor Telfort Webmail ga naar de actuele pagina: https://webmail.telfort.nl

Vervolgens: https://webmail.telfort.nl/mail/main

Resulteert in een Inlogscherm met  reeds  door  Telfort  ingevuld  mailaccount.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Volgens eerdere mailberichten ontvangen via Concepts zou indien het password voldoet aan de gestelde eisen de mail zonder verdere problemen gemigreerd gaan worden.

Je wachtwoord moet aan de volgende eisen voldoen:

  • Het wachtwoord is tussen de 8 en 16 karakters.
  • Het wachtwoord bevat minimaal een cijfer, een gewone letter en een hoofdletter.
  • De gebruikersnaam komt niet terug in het wachtwoord.
  • Alleen de volgende leestekens zijn toegestaan: punt (.), koppelstreepje (-) en underscore (_).

Password conform eisen.

 

Na vruchteloos herhaaldelijk contact zoeken met klantenservice toch nog pogingen ondernomen om met het valide maar niet werkende password m’n concepts webmail te benaderen.

Tenslotte op aanwijzing van klantenservice dan toch maar m’n password geprobeerd te wijzigen onder opgave  van werkend o6-nummer. sms-code wordt verstuurd naar totaal onbekend niet door mij opgegeven nummer.

Gestuurd naar *******000.

Ontvang je geen e-mails van Telfort? Neem dan contact op met de klantenservice om je e-mailadres te laten aanpassen. Je hebt het e-mailadres ook nodig om een nieuw wachtwoord voor Mijn Telfort te kunnen maken.

Hieropvolgend contact met klantenservice leverde het advies op om eerst nog een Telfort account aan te maken en ook eens op het forum te kijken hoe anderen het opgelost hebben.

 

Eerst proberen een account aan te maken:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/nieuwe-gebruiker-mijn-telfort.htm

https://www.telfort.nl/persoonlijk/nieuwe-gebruiker-mijn-telfort/nieuwe-gebruiker-mijn-telfort-thuis.htm#/

Waar vind ik mijn klantnummer?

Je kunt je klantnummer vinden in de eerste mail die je van Telfort hebt gekregen met je productgegevens. We zetten het ook bij al je afschrijvingen van Telfort. Kijk in je bank app of op je rekeningafschrift.

Niet beschikbaar, ( wordt niet telefonisch of schriftelijk verstrekt! ) Dus niet mogelijk.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/inloggen-mijn-telfort.htm#/login

Keuze: “Nog geen account”. Mijn Telfort Thuis /

 

https://www.telfort.nl/persoonlijk/inloggen-mijn-telfort.htm#/login/vergeten

 

Vervolgens In het invoerveld het geldige mailadres pera*******@gmail.com correct ingevoerd.

Je ontvangt een e-mail op

 y*****@gmail.com

Onbekend mailadres. In mijn opgegeven G-mail geen link ontvangen. Werkt dus ook niet.

 

 

Eerst een account aangemaakt in het Telfort Forum:

https://forum.telfort.nl/

Stap 1a) Registreren gebruikersnaam p*******@flevonet.nl

Stap 1b) Telefoonnummer 

Stap 1c) Klantnummer (postcodehuisnummer)

Stap 1d) Wachtwoord (zie boven) 

 

En toen werd heel teleurstellend de connectie verbroken…..  

 

Een gepersonaliseerd document met bijv. Telfort klantnummer naar een bereikbaar! valide mailadres (of per ouderwetse post) met eenvoudige instructie zou in mijn geval effectiever werken.

Zeker veel ergernis, tijd- en verlies van (soms zelfs strategische) informatie bespaard hebben. 

 

peraet


(het onderstaande is puur giswerk)

@Peraet :

Is jouw "Flevonet.nl”/"Concepts.nl” account al overgezet naar de KPN ? Zo ja, dan moet je bij “Mijn KPN” wezen om veranderingen door te voeren. Dan moet je als gebruikersnaam jouw (nieuwe) KPN accountnaam + wachtwoord gebruiken.

@Job_ :

Hebben de Telfort/KPN technici hier misschien (meer dan) “een paar steekjes laten vallen” ?


@Peraet Jammer dat het niet lukt! Er is een goede verklaring hiervoor; je moet geen gebruik meer maken van MijnTelfort. Je abonnement zit namelijk in het systeem van KPN, dus je moet gebruik maken van MijnKPN. Ik ga even de stappen op een rij zetten.

(1) Log in in MijnKPN. Dit doe je met je KPN ID. Ik zie dat je als een KPN ID hebt met je @flevonet-mailadres of je @gmail-mailadres. Weet je het wachtwoord niet meer? Klik dan in de link op Wachtwoord Vergeten. Laat je even of je je wachtwoord kan ontvangen? 

(2) Koppel je Thuis-product onder Producten als je dat nog niet gedaan hebt.

(3) Klik op je Thuis-product en wijzig het wachtwoord van je e-mailbox.

(4) Hierna kun je inloggen in KPN Webmail met je @flevonet-mailadres.

Laat je even weten of het lukt?


Beste Job (Moderator)

 

Momenteel heb ik op m'n woonlocatie de beschikking over

* meer kpn-'vaste lijn' telefoonnummers

* dubbele tv-tuners

* meerdere e-mail adressen

 

Van de in het glasvezelabonnement bijgeleverde kpn e-mail adressen maak ik  tot nu toe nauwelijks gebruik omdat ik decennialang tevreden gebruiker was van een flevonet.nl mailbox ook na de overname door Concepts.

 

Concepts heeft me in m'n flevonet.nl netjes geinformeerd van de toen nog op handen zijnde overname door Telfort. Uit de instructies bleek dat mijn password gekoppeld aan mijn flevonet e-mailadres zonder enige verdere aanpassing gecontinueerd zou worden.

 

Echter dit is mij tot op heden nog niet gebleken.

Ondanks herhaalde pogingen verschillende instrukties daartoe op te volgen.

Als ik op mijn_kpn inlog kom ik automatisch terecht in het mailaccount dat ik nu gebruik om deze mail te zenden.

Zou ik het profiel behorend bij dit mailaccount wijzigen ben ik naar mijn inzicht de toegang tot deze mail per definitie kwijt. 

Of bestaat er toch nog iets als een werkende optie om een tweede account te openen.

 

Ik zie uit naar uw spoedige reactie!

 

M.v.g.

P. van Ewijk  

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic


Reageer