Skip to main content
Antwoord

Mijn E-mail adres komt te vervallen. Hoe maak ik een kopie van de bestaande mails?

• June 4, 2025
  • 6 reacties
  • 118 keer bekeken

KPN email stopt voor mij: Hoe maak ik het snelst een kopie van de email mappen welke ik heb in KPN webmail? Ik heb geen PC met Outlook erop geïnstalleerd beschikbaar voor het maken van een PST oid.

Beste antwoord door WMG-N

@berg096 

Dat doe je met een emailprogramma op jouw laptop (of smartphone ???). Je maakt dan daar 2 emailaccounts aan. Ééntje die naar jouw KPN emailadres wijst en ééntje die naar jouw nieuwe emailadres wijst én met IMAP werkt. Je verplaatst dan gewoon de emails - per map - van het KPN account naar het nieuwe account en het emailprogramma gaar dan aan de slag om de emails terug op de emailserver van jouw nieuw provider te zetten.

In de KPN webmail kun je jouw nieuwe emailadres toevoegen aan de lijst met emailaccounts. Als dat gelukt is kun je ook binnen de webmail deze emails verplaatsen én/of kopiëren.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 4, 2025

Beste ​@berg096 , ​@WMG-N  weet hier veel van, ik heb hem even ingeseind en wil/kan je misschien wel helpen.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • June 4, 2025

@berg096 

Dat doe je met een emailprogramma op jouw laptop (of smartphone ???). Je maakt dan daar 2 emailaccounts aan. Ééntje die naar jouw KPN emailadres wijst en ééntje die naar jouw nieuwe emailadres wijst én met IMAP werkt. Je verplaatst dan gewoon de emails - per map - van het KPN account naar het nieuwe account en het emailprogramma gaar dan aan de slag om de emails terug op de emailserver van jouw nieuw provider te zetten.

In de KPN webmail kun je jouw nieuwe emailadres toevoegen aan de lijst met emailaccounts. Als dat gelukt is kun je ook binnen de webmail deze emails verplaatsen én/of kopiëren.

• June 4, 2025

Je kunt Thunderbird ipv Outlook gebruiken. Dat is gratis.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@berg096. Welkom op de community! Ik begrijp dat je je e-mails wilt bewaren nu je stopt met KPN e-mail. Je gaf aan dat je geen PC met Outlook hebt. Dat maakt het iets lastiger, maar er zijn nog wel andere manieren. In de berichten hierboven zijn al wat tips gegeven. Is het hiermee gelukt om een kopie te maken van je e-mailmappen?

• June 6, 2025

@berg096 In webmail kan je per map alle mails selecteren en dan via het hamburger menu erboven kiezen voor Bestand opslaan, dan wordt er een zip bestand aangemaakt met daarin alle losse mails als .eml bestand.

Je kan die .eml bestanden importeren in Thunderbird, Outlook en waarschijnlijk ook andere mailprogramma's.

Handig dus om ze eerst zo als backup op te slaan, als je de mails wilt overzetten naar een ander mail account dan kan je beter via een mailprogramma zoals Thunderbird doen.

Wel een nadeel is dat je het Opslaan als bestand per map moet doen, als je heel veel mappen hebt aangemaakt wordt het een hele klus om die allemaal op te slaan, let dan ook op dat je het zipbestand een andere naam (standaard is dat altijd mails.zip) geeft want anders heb je kans dat je deze bij de volgende map overschrijft.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 6, 2025

@berg096 

Hier zie je hoe je binnen de KPN webmail email naar een ander emailaccount unt verplaatsen. Zie de rode pijltjes. Ik heb zelf dit geprobeerd en het lijkt gelukt te zijn.